شبکه های اجتماعی، داغ‌ترین بخش تنور انتخابات

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از جام جم آنلاین، یک ضلع معادله انتخابات ریاست جمهوری که کمتر در فضای رسمی انتخاباتی دیده می شود، شبکه های مجازی است.

بسیاری از صاحبنظرانی که این روزها شبکه های اجتماعی را رصد می کنند، معتقدند فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شاید داغ ترین بخش تنور انتخابات ریاست جمهوری باشد.

به دلیل محدودیت های کمتر عرصه فضای مجازی، نبردهای جدی سیاسی و انتخاباتی در شبکه های اجتماعی میان کاربران رونق خاصی دارد؛ کاربرانی که طبق آخرین آمارهای اعلام شده، رقمی بالغ بر 17 میلیون نفر هستند.

کاربران شبکه های اجتماعی منتظر رسانه های رسمی و حتی سایت های خبری و سیاسی نمی شوند و به طور شبانه روزی هر رویداد انتخاباتی، با همه جزئیات و البته با زبانی آمیخته به طنز و نرم، از گاف یک نامزد در سخنرانی اش تا رنگ کت و شلوار نامزد دیگر،عینک بدون فریم آن یکی و تکیه کلام های آن دیگری را مورد بحث و گفت و گو قرار می دهند.

کافی است بعد از پخش مناظره ها یا فیلم انتخاباتی یک نامزد سری به فضای مجازی بزنید تا با هزاران بازخورد و نظر در خصوص نامزدهای انتخابات مواجه شوید حتی این روزها همه بحث های روزمره فضای مجازی تحت تاثیر موضوع انتخابات قرار گرفته است.

تنوع زیاد و لحظه ای و برخط بودن مباحث انتخاباتی درفضای مجازی باعث شده است در این محیط، نبض انتخابات با ضربانی تندتر و هیجان انگیزتر بتپد، البته بی اخلاقی ها هم در این عرصه کم نیست.

تک و پاتک سیاسی در فضای مجازی هر لحظه در فضای مجازی در جریان است، هواداران بسیاری از نامزدها گروه های منظم و هدفمندی را برای پاسخگویی به تخریب ها در فضای مجازی تشکیل داده اند. در میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، جلیلی، قالیباف، رضایی و روحانی بیشتر از بقیه مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی هستند.

کاربران اینترنتی حجم عظیمی از تبلیغ، ضدتبلیغ،طنزهای سیاسی، نظرسنجی ، پوستر و طرح های گرافیکی و… را برای نامزد محبوب خود می آفرینند.

بخش قابل توجهی از کاربران فضای مجازی و شبکه های اجتماعی عزم خود را برای منصرف کردن «تحریمی ها» جزم کردند و سعی می کنند دوستان مجازی خود را قانع کنند که باید در انتخابات شرکت کرد.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول