« فیس بوک؛ جاسوس خانه آمریکا»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از خانه ملت، محمد‌حسن آصفری، با بیان اینکه فیس بوک و گوگل در خدمت نهادهای امنیتی آمریکا هستند، توضیح داد: آمریکایی‌ها همواره از فضای مجازی برای نیل به مقاصد سیاسی و اطلاعاتی خود بهره جسته اند، به طوریکه اینترنت بدل به یکی از ارکان جاسوسی در جهان از سوی سیاستمداران آمریکایی شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت آمریکا با درخواست از شبکه‌هایی مثل فیس بوک و گوگل برای کسب اطلاعات از کاربران نشان داد که هیچ ارزشی برای حیطه خصوصی و شخصی شهروندان خود و دیگر مردم جهان قایل نیست.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس نهم، با بیان اینکه دولت آمریکا برای دخالت در حریم شخصی افراد، حد و مرزی نمی‌شناسد، ادامه داد:‌ استراق سمع و رصد مکالمات و نقل و انتقال پیام‌های در فضای مجازی مصداق بارز نقض آزدی‌های اولیه شخصی است که دولت آمریکا بی‌شرمانه به این کار مبادرت می‌ورزد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: آمریکا از فضای مجازی استفاده جاسوسی می‌کند و طبق افشاگری‌های جولین آسانژ، موسس ویکی لیکس به محض ورود به شبکه‌هایی مثل فیس بوک، نهادهای اطلاعاتی آمریکایی به راحتی اطلاعات شخصی افراد را رصد می‌کنند.

شرکت‌های اینترنتی «گوگل»، «فیس‌بوک» و «مایکروسافت» متهم شده‌اند با نهادهای امنیتی آمریکا از جمله سازمان اطلاعات ملی (NSA) و پلیس «اف بی آی» در خصوص نظارت بر عملکرد کاربران اینترنت همکاری کرده‌اند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول