شبکه‌های اجتماعی باعث فاصله گرفتن از دنیای واقعی می‌شود

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ايرنا، استفاده از شبكه هاي اجتماعي، به مرور زمان طرز فكر و روابط فرد را متحول مي‌كند. در اين تحقيقات، حدود هزار كاربر ۱۸ تا ۸۲ ساله شبكه هاي اجتماعي، مورد بررسي قرار گرفته‌اند.
در اين تحقيقات آمده است كه اكثر روابطي از طريق شبكه هاي اجتماعي ايجاد مي شود، پايه و اساسي ندارد زيرا مبناي واقعي ندارد. در اين گونه روابط معمولاً افراد ناشناس هنگام توصيف خود در اين شبكه ها، تصوير غير واقعي از خود ارائه مي كنند و به‌طور خودآگاه يا ناخودآگاه موجب فريب افكار ديگران مي‌شوند.
افرادي كه به‌ طور مستمر از اين شبكه ها استفاده مي كنند و به نوعي به آن معتادند پس از مرور زمان غرق در رويا مي‌شوند و از دنياي واقعي فاصله مي‌گيرند.
افرادي كه بيشتر از ۳ ساعت از وقت خود را صرف اين شبكه‌هاي اجتماعي مي‌كنند، به جاي حل مشكلات به دنبال روش هاي جايگزيني هستند كه به دروغ در ذهنشان ايجادشده است.
در ادامه اين تحقيقات آمده است كه روابط خانوادگي اكثر كاربران معتاد به شبكه هاي اجتماعي متزلزل است و برخي نيز منجر به طلاق شده است.
يكي ديگر از معضلات شبكه هاي اجتماعي، ورود بي‌اجازه به حريم خصوصي اشخاص گزارش شده است. به گفته اين محققان، افزايش دايره افرادي كه حق ورود به حريم شخصي يكديگر را دارند در شبكه هاي اجتماعي به‌وفور ديده مي‌شود كه اين طبيعي نيست.
نتايج كامل اين بررسي در شماره اخير نشريه Journal of Cyberpsychology, Behavior and Social Networking به چاپ رسيده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول