شناسایی وبلاگ‌نویسان عامل انتشار اکاذیب

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» سرهنگ پارسافر، رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان اعلام کرد: پیرو شکایت یکی از موسسات آموزش عالی استان مبنی بر اینکه شخص یا اشخاصی ناشناس با ایجاد وبلاگی اقدام به انتشار مطالب غیر واقعی و نادرستی علیه آن دانشگاه کرده و این کار آنان باعث ایجاد تشویش اذهان عمومی و دانشجویان شده است، لذا با عنایت به اهمیت موضوع مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ پارسافر گفت: در مرحله اول وبلاگ مورد نظر مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات و پیگیری‌های لازم در خصوص شناسایی فردی که اقدام به ایجاد مطالب در وبلاگ می کرد آغاز شد.

وی افزود: کارآگاهان و عوامل فنی این پلیس با اقدامات فنی و رهگیری های تخصصی توانستند ردپایی از متهم ناشناس پرونده به دست آورند و نهایتاً کارشناسان پلیس فتا یکی از متهمان را شناسایی دستگیر کردند؛ طی بازجویی‌های صورت گرفته از متهم اول مشخص شد .وی با همکاری 2 نفر از همکلاسی هایش به این کار اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: با هماهنگی مراجع قضایی 2 دختر دانشجو شناسایی و دستگیر شدند، متهمان در اظهارات خود به بزه مربوطه اعتراف و عنوان کردند با توجه به مشکلاتی که دانشگاه مربوطه دارد و به جهت روشن شدن افکار عمومی اقدام به ایجاد این وبلاگ کردیم .

سرگرد کارآگاه حسینی پور، کارشناس پلیس فتا نیز در این خصوص افزود: نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی یکی از مصادیق جرایم رایانه‌ای است که مجازات حبس و جزای نقدی برای آن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول