عرضه VPN از طریق اوپراتورهای خصوصی در صورت تعلل دستگاه‌های دولتی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تسنیم، مهدی اخوان بهابادی، دبیرشورای‌عالی فضای مجازی، با بیان اینکه متولی ساماندهی و ارائه VPN قانونی در کشور شرکت ارتباطات زیرساخت است، درباره سرعت پایین این شرکت در ارائه خدمات به اشخاص حقیقی اظهار کرد: به دلیل فشار بالای کاری قبل از انتخابات و با توجه به اینکه تجمیع آراء توسط شبکه‌های ارتباطاتی اتفاق می‌افتاد، تصمیم گرفته شد با توجه به اینکه این کار انرژی زیادی طلب می‌کرد بنا به درخواست مسئولان زیرساخت، موضوع ارائه VPN به گونه‌ای که برای اعضای حقیقی مشکلی ایجاد نکند به بعد از انتخابات موکول شود.

وی با اشاره به اقدامات این شورا برای پیشبرد ارائه خدمات وی‌پی‌اِن اذعان کرد: حدود دو هفته گذشته مسئولان وزارت ارتباطات، دستگاه‌های فرهنگی و امنیتی در یکی از کمیسیون‌های فضای مجازی دعوت شدند و درباره موضوع VPN بحث و تبادل نظر شد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: این مجموعه‌ها موانعی را در راستای حل مشکل وی‌پی‌ان برای اعضای حقیقی مطرح کردند و دیدگاه برخی اعضای کمیسیون این بود که به جای ارائه آن توسط دستگاه دولتی این کار توسط بخش خصوصی انجام شود و اپراتورهای خصوصی این خدمت را ارائه دهند تا کیفیت خدمات ارتقا یابد چرا که زیرساخت یک شرکت دولتی است و شاید ارائه خدمات کیفی چندان برایش اهمیتی نداشته باشد.

اخوان درباره نتیجه این نشست گفت: جمع‌بندی این بود که مدعوین پیشنهادی را ظرف دو هفته آینده برای کمیسیون فضای مجازی ارسال کنند و در قالب آن، مشکلات کاربران حقیقی در مورد VPN برطرف و بعد از آن درباره ورود اپراتورهای خصوصی تصمیم‌گیری شود.

وی در پایان یادآور شد: اما در کل باید گفت، اگر مهلت داده شده به دستگاه دولتی عملا نتیجه‌ای را در پی نداشته باشد، در ورود اپراتورهای خصوصی تردید نخواهیم کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول