وبلاگ‌های دينی با محتوای اخلاقی و ارزشی مناسب توليد شوند

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایکنا، سعيد كسرائی‌نيا، دبير مركز توسعه وبلاگ‌های دينی خراسان جنوبی با بيان اينكه ميزان مشاركت مردم خراسان جنوبی در فعاليت‌های فرهنگی خيلی بالا است و اين امر به پيشينه فرهنگی ـ مذهبی استان بر‌می‌گردد، گفت: خراسان جنوبی تنها استانی است كه اين مركز و مجموعه در آن راه‌اندازی شده كه می‌تواند به‌صورت كاملاً برنامه‌ريزی شده بحث وبلاگ‌نويسی را پيگيری كند.

وی با اشاره به اينكه وبلاگ‌های دينی توليدكننده محتوا است و نه تنها باز نشردهنده محتوا گفت: وبلاگ‌های دينی تنها وبلاگ‌هايی نيستند كه محتوای دينی داشته باشند بلكه به وبلاگ‌هايی گفته می‌شود كه از محتوای دينی، اخلاقی و ارزشی مناسب برخوردار باشد.

كسرائی‌نيا، ويژگی‌های مدير يك وبلاگ دينی را داشتن مهارت بالا، مهارت‌های فنی در حوزه‌های مختلف گرافيكی برنامه‌ريزی، مطالعه زياد، ارتباط با افراد مختلف، قدرت تعامل و ارتباط بالا دانست و گفت: اگر مدير يك وبلاگ ضعيف باشد نمی‌تواند به سادگی با مخاطب خود ارتباط برقرار كند و در عرصه‌های معرفتی دين موفق نمی‌شود.

دبير مركز توسعه وبلاگ‌های دينی خراسان جنوبی با اشاره به اينكه پيام‌های توليد شده بايد به‌عنوان يك منبع موفق باشد و رضايت روانی و درونی مخاطب را تأمين كند، افزود: در مركز وبلاگ‌نويسی جوانانی كه وارد فضای مجازی می‌شوند را به سمتی هدايت می‌كنيم كه بر اساس آنچه تمايز دارند فعاليت خود را افزايش دهند.

وی با اشاره به اينكه افزايش توليد محتوای ارزشی ـ دينی در فضای مجازی تصريح كرد: اگر پيام در قالب بسته‌های هنری، داستان، شعر، عكس و فيلم‌نامه باشد مخاطب را بيشتر با خود همراه می‌كند.

كسرائی‌نيا بيان كرد: مركز وبلاگ‌نويسی دينی يك مركز غير‌دولتی و غير‌سياسی است و بر‌پايه كمك‌ها و حمايت‌های دولتی بنا نشده و تاكنون هيچ مبلغی از منابع دولتی دريافت نكرده است.

وی با انتقاد از كم لطفی مسئولان استان به اين مركز بیان كرد: بخش عمده نيازهای مالی مركز از كمك‌های مردمی و بحث‌های حمايتی توسط پرسنل و كاركنان اين مركز تأمين می‌شود.

مدير مركز توسعه وبلاگ‌‌نويسی دينی در خراسان جنوبی، مشكلات و نقاط ضعف اين مركز را كمبود منابع مكتوب، كمبود منابع ديجيتال، كمبود اساتيد برجسته و صاحبفكر در سطح استان، كمبود منابع مالی، مشكلات مالی وبلاگ‌نويسان استان برشمرد و ادامه داد: بعضی از اين موارد باعث بی‌انگيزگی در وبلاگ‌نويسان شده است كه اميدواريم بتوانيم برای حل آن چاره‌ای بينديشيم.

وی افزود: اگر مسئولان و مديران استان و چهره‌های فرهنگی ـ ارزشی خود را مقيد كنند و به اين باور برسند كه اين مجموعه می‌تواند در فضای جنگ نرم تأثيرگزاری چشم‌گيری داشته باشد با حضور و همراهی خود و حمايت وبلاگ‌نويسان فعاليت كنند خيلی از مشكلات قابل حل است.

كسرائی‌نيا، نخستين گام برای ورود محتوای نادرست به فضای اينترنت داخل كشور را مصونيت‌سازی عنوان و اظهار كرد: افزايش سطح فرهنگ كاربران اينترنت با آموزش ارتقای معرفت و ايجاد يك حس اعتماد متقابل در وبلاگ‌نويسی ‌ايجاد می‌شود كه مستلزم همكاری مسئولان مربوطه است.

وی با بيان اينكه محور جنگ روانی كاملاً رسانه محور و تهديد نرم براساس ضد‌ارزش‌ها طراحی شده است، خاطرنشان كرد: در بحث جنگ نرم نبايد تأثيرپذير باشيم بلكه بايد ابتكار عمل را به‌دست بگيريم و با يك عمل هوشمندانه سنگرها را بسازيم و با يك حمله تمام عيار بتوانيم تأثيرگزاری را در سطح كشور انجام دهيم.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول