آخرین وضعیت پرونده «ستار بهشتی» و اعلام نظر نهایی پزشکی قانونی

به گزارش «وبلاگ نیوز» دکتر احمد شجاعی در گفت‌وگو با مهر درباره آخرین وضعیت پرونده «ستار بهشتی» گفت: در جریان معاینات تخصصی پزشکی قانونی دو نظریه مطرح شد. در نظریه اولیه احتمال مرگ بر اثر فشارهای روحی و یا ضربه های وارد شده مطرح شد. اما پس از بررسی این احتمال پزشکان اعلام کردند ضربات وارد شده به ستار بهشتی نوعا کشنده نبوده و نمی تواند منجر به مرگ شده باشد.

وی افزود: این ضربه‌ها به نقاط حساس بدن نیز وارد نشده بود. از سوی دیگر در آزمایشات سم شناسی نیز هیچ موردی مشاهده نشد که مرگ او را غیر طبیعی نشان دهد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی خاطر نشان کرد: در نظریه دوم احتمال مرگ بر اثر ضربه و فشار روحی به صورت توامان مطرح شد که پس از بحث درباره این احتمال به عنوان گزارش نهایی پزشکی قانونی ارسال شد. البته پزشکی قانونی نتیجه معاینات خود را اعلام کرده و تصمیم گیری در این خصوص بر عهده قضات است.

شجاعی خاطر نشان کرد: با ارسال گزارش نهایی رسیدگی به این پرونده در پزشکی قانونی پایان یافت.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران هم در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای جرایم رایانه‌ای در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد این پرونده گفت: بازرس پرونده تحقیقات را به پایان رسانده و در حال گرفتن آخرین دفاعیات از متهمان است و به زودی اظهار نظر نهایی بازپرس اعلام می شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول