انتقاد پدر وب از جاسوسی در فضای سایبر

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از مهر،  تیموتی برنرز لی، که وب را در سال ۱۹۸۹ همزمان با سقوط دیوار برلین اختراع کرد، گفته است که غرب درگیر جاسوسی آنلاین پر از توطئه است که می‌تواند شیوه استفاده مردم از رایانه‌های خود را تغییر دهد.

پس از افشای اینکه ایالات متحده و بریتانیا روی برنامه‌های خود برای جاسوسی روی اینترنت سرپوش گذاشته‌اند با خشم داخلی و بین‌المللی رو‌به‌رو شدند.

برنرز لی ۵۸ ساله در این خصوص گفت: مردم دسترسی به اینترنت را به دست آورده‌اند؛ اما از سوی دیگر به طور مخفیانه مورد جاسوسی قرار می‌گیرند، واضح است که کشورهای توسعه یافته به‌طور جدی روی اینترنت جاسوسی می‌کنند.

برنرز لی اظهار كرد که افشای جاسوسی‌های اینترنت آمریکا و انگلیس می‌تواند شیوه استفاده مردم از اینترنت را تغییر دهد و این امر در مورد نسل‌های جوان بیشتر مورد تاکید قرار می‌گیرد.

وی افزود: اینترنت در بسیاری از مواقع به کمک افراد آمده و اگر مردم احساس کنند که کسی درحال نگاه کردن به آنها است، نسبت به استفاده‌های موثر از اینترنت بی‌میل می‌شوند.

اسناد فاش شده توسط ادوارد اسنودن که پیش‌تر در سازمان امنیت ملی آمریکا کار می‌کرده نشان می‌دهد که این سازمان به حجم گسترده‌ای از اطلاعات اینترنتی چون نامه‌های اینترنتی، تالارهای گفت‌وگو و ویدئوهای شرکت‌های بزرگ تحت یک برنامه دولتی به نام «پریسم» دسترسی دارد.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول