کتاب «معتادان فیس‌بوک» روانه بازار شد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از افکار نیوز،  این کتاب که با مقدمه دکتر فاطمه خدایی فر، استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران همراه شده است، موضوع روان شناسی و تهدیدات سایبری را با نثری ساده در موضوع پرتال فیس بوک به خوانندگان ایرانی معرفی کرده است و می کوشد کاربران ایرانی این شبکه را با موضوعات نوآورانه مختلف آشنا کند.
علی محمد آقازمانی، نویسنده کتاب «معتادان فیس بوک» ، درباره این کتاب اظهار کرده است: این کتاب، نخستین کتابی است که به زبان فارسی و با نثری روان، معضلات، آسیب ها و تهدیدهایی که کاربران ایرانی این شبکه در استفاده از شبکه فیس بوک با آن مواجه هستند و خواهند بود را در قالب ۵۵ سرفصل ارائه کرده است. در واقع این کتاب تلاش دارد تا فیس بوک‌بازان ایرانی را از ناهنجاری‌ها و تهدیدهایی که حریم خصوصی و اطلاعات شخصی آنها را هدف قرار داده است آگاه کرده و راه حل‌هایی ساده برای رهایی از این معضلات در اختیار آنان قرار دهد. بنده سعی کردم در این کتاب، به کاربران ایرانی این سایت توصیه هایی بکنم. مانند این که همه نوع تصاویری از خود در این شبکه‌ها منتشر نکنند، حریم خصوصی مجازی خود را بیش از قبل متوجه باشند، مهارتهای اجتماعی خود را در فضای غیر فیس بوکی تقویت کنند و مراقب اعتیادهای کامنتی و پستی و لایکی در این شبکه باشند. موضوعاتی که برای بسیاری از کاربران این شبکه، غیر ملموس اما تهدید آمیز است.
مولف کتاب، معضلات و ناهنجاری‌های منشعب از شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیس بوک در ایران را فزاینده دانست و اشاره کرد که عدم آگاهی کاربران ایرانی به اصول حریم خصوصی، امنیت اطلاعات و ناهنجارهای اخلاقی و رفتاری مرتبط با این پرتال بین المللی ، آسیب‌های جدی را به شمار قابل توجهی از کاربران ایرانی در حوزه های مختلف وارد کرده است که باید هوشیارانه مورد توجه فعالان جامعه اطلاعاتی و مسئولان امر قرار بگیرد.
وی به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی توصیه کرد: برای شناسایی و درمان پدیده معتادان اینترنت ، نخستین کلینیک ویژه درمان معتادان اینترنت را در کشور راه اندازی کند و با ظرفیتهای اطلاع رسانی، آموزشی و درمانی خود در سراسر کشور، اپیدمی معتادان اینترنت را به صورت جدی در دستور کار عملیاتی خود قرار دهد.
کتاب «معتادان فیس بوک» در ۱۱۲ صفحه و در قطع رقعی و با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۴۵۰۰ تومان توسط نشر درسا وارد بازار نشر شده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول