چقدر از اطلاعات شما در شبکه‌های اجتماعی ذخیره می‌شود؟

به گزارش «وبلاگ‌نیوز»، دش برست گزارش داد: مشخص است که گوگل و فیس‌بوک اطلاعات شما را برای ارائه  آمار به بازاریاب‌ها حفظ کرده و طبقه‌بندی می‌کنند. به هر حال، این شیوه رایگان بودن سرویس‌های این سایتهاست. هنوز برای 85٪ افراد مهم نیست که چگونه اطلاعات توسط تبلیغات جمع آوری شده و به اشتراک گذارده می‌شود. بسیار مشکل است که میزان اطلاعات ذخیره شده از خودتان در وب را تخمین بزنید، ولو اینکه راه‌های استفاده از اطلاعاتتان را بدانید. به عنوان مثال، فیس‌بوک بر اساس آمار WhoIsHostingThis روزانه 500 ترابایت اطلاعات را از کاربرانش جمع آوری می‌کند؛ این میزان اطلاعات برای پر کردن 32000 آیفون 5 کافیست. این اطلاعات نه تنها با یک فرمت مخفی در دسترس بازاریابان است، بلکه راهی مشخص برای دسترسی هر کاربری که جستجویی مختصر انجام دهد نیز وجود دارد. با وجود تعدد راه‌های دسترسی به اطلاعات شما، بازاریابان و کاربران عادی با اطلاعاتی که از شما به دست می‌آورند چه می‌کنند؟

با اینکه فیس‌بوک تنها سرویس موجود نیست، ولی اطلاعات زیادی راجع به شما دارد. برنامه‌های موبایل تمامی حرکات شما را ذخیره می‌کنند؛ 50٪ نرم افزارهای ios موقعیت شما را رصد کرده و نرم‌افزارهای رایگان بیش از 4 برابر نرم‌افزارهایی که برایشان پول پرداخت می‌شود احتمال دسترسی به لیست مخاطبان شما را دارند. وحشتناک‌تر این است که 87٪ بزرگسالان ایالات متحده با تلفن همراه خود ردیابی می‌شوند.

الآن زمان رویارویی با حقیقت است، زمانی که شما متوجه می‌شوید چه مقدار از اطلاعاتتان در اینترنت ذخیره می‌شود. اگرچه الآن برای پاک کردن اطلاعاتی که پیشتر در شبکه ذخیره کرده‌اید دیر است، ولی می‌توانید با تغییر عادات وبگردی خود، محیط امن‌تری در اینترنت داشته باشید.

مترجم: محمد مرتجی

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول