«توصیه می‌کنیم شهروندان از عضویت در فیس‌بوک خودداری کنند»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، سرهنگ کوره بلاغی، رییس پلیس فتا آذربایجان غربی گفت: با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشور لازمه بهبود امنیت اطلاعات بیش از پیش احساس می‌شود و در این بین حفظ اطلاعات شخصی و دورکردن اطلاعات شخصی و بانکی کاربران از دست مجرمان از وظایف ذاتی این پلیس است و ما به صورت قاطع و قانونی با مجرمان در این فضا برخورد خواهیم کرد.

وی تصریح‌کرد: با عنایت به این که شبکه‌های اجتماعی صدرنشین تهدیدات اینترنتی هستند برای حفظ اسرار و اطلاعات خانوادگی و شخصی پیشنهاد ما این است که شهروندان در این شبکه‌ها عضویت یا فعالیت نداشته باشند؛ زیرا مجرمان با چهره‌های متفاوت و جعلی در این شبکه‌ها ظاهر شده و با فریب کاربران و به دست آوردن اطلاعات شخصی اقدام به سوءاستفاده از آنها می‌کنند که کمترین آن نشر اکاذیب است.

کوره بلاغی افزود: فیس‌بوک نیز یک شبکه‌اجتماعی، با انواع اقسام امکانات است که با هدف جاسوسی از اطلاعات کاربران ایجاد شده به شهروندان توصیه می‌کنیم از عضویت در آن خودداری کنند.

رییس پلیس فتای استان آذربایجان‌غربی در پاسخ به این سوال که لزوم فیلترینگ در کنار کار فرهنگی به چه میزانی است اظهارکرد: پلیس فتا در موضوع فیلترینگ ورود ندارد و بهتر است موضوع از قوه‌قضاییه پیگیری شود ما ضمن برگزاری کلاس‌های آموزشی، آگاه‌سازی و همچنین با راه‌اندازی نمایشگاه، توزیع بروشور در مدارس، ادارات سعی در فرهنگ‌سازی برای استفاده مطلوب از فضای مجازی برای شهروندان را داریم.

وی خاطرنشان کرد: کار فرهنگی لازمه هر برنامه است، علی‌الخصوص در حوزه فضای مجازی که یک حوزه جدید در کشور است باید ارگان‌های مسئول فرهنگی به این مهم خیلی توجه کنند و با آموزش طریقه برخورد و استفاده از این فضا را در برنامه‌های اصلی خود قرار دهند.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول