لایک‌های جعلی برای به دست آوردن پول

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» تلگراف گزارش داد: تعداد پسندها در فیس‌بوک به 4.5 میلیارد پسند در روز افزایش پیدا کرده است و متخصصین تخمین می‌زنند که ارزش تبلیغی یک پسند بیش از 100 پوند باشد.
برخی شرکت‌ها صدها پسند را با فقط 10 پوند ارائه می کنند به این صورت که هکرها به حساب کاربری مردم دسترسی پیدا می‌کنند و محصولات را با استفاده از اکانت 1.15 میلیارد کاربر لایک می‌زنند تا سود کسب کنند.
یک بررسی که توسط Channel 4 News انجام شد از این کلاهبرداری پرده برداشت و برای این کار از یک حساب کاربری فیس‌بوک جعلی برای خرید دسته‌ای از پسندها استفاده کرد و بعد با  کسانی که صفحه را پسندیده ه بودند تماس گرفت و متوجه شد که آنها چیزی در مورد محصول و پسندشان نمی‌دانند.
کسب و کارهای بازاریابی قانونی هم وجود دارند که باعث افزایش هواداران صفحات می شوند اما برخی کسب و کارهای غیر قانونی هم وجود دارند که تلاش می‌کنند با پسندهای قلابی پول کسب کنند.
ریچارد باکستر، مدیر SEO Gadget به این برنامه گفت: متاسفانه فکر می‌کنم که افراد زیادی وجود دارند که در جنبه غیر قانونی این نوع بازاریابی دخیل شده‌اند ولی جنبه مشروع هم در این روش بازاریابی وجود دارد و این یک صنعت جدی است. افراد زیادی هستند که این کار را انجام می‌دهند و بسیاری درآمدشان برای گذران زندگی را از این راه کسب می‌کنند و و این یک موضوع خیلی ملموس است که در حال رخ دادن است.
پس از این افشا، فیس‌بوک گفت که برای حذف صفحاتی که پسندهای جعلی مرتبط هستند اقداماتی را انجام خواهد داد و به همه کسانی که به آنها پیشنهاد افزایش تعداد هواداران در ازای پول می‌شود توصیه کرد که این کار را نکنند «زیرا که این کار بر خلاف مقررات فیس‌بوک است و آنها باید صفحه‌شان را ببندند.»

مترجم: محمد مرتجی

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول