رویکرد وزارت ارتباطات در قبال شورای‌عالی فضای مجازی تبعیت از رهبری است

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در مراسم تودیع و معارفه وزرای قدیم و جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید بر اینکه شورای عالی فضای مجازی برای رفع دغدغه‌های این حوزه ایجاد شده و خودش نمی‌تواند دغدغه‌زا باشد گفت:‌ طبق بررسی‌ها و گزارشاتی که وزارتخانه ارتباطات وفناوری اطلاعات ارائه خواهد داد مشکلات این بخش و شورا نیز حل خواهد شد تا ظرفیت‌های مغفول مانده در این حوزه از جمله نرم‌افزار و صادرات آن دارای رونق پیش از این شود.

محمدحسن نامی، وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در مراسم تودیع خود، نقدی بر عملکردشورای عالی فضای مجازی داشته و اذعان کرد: خود وزیر ارتباطات باید دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز باشد. در غیر این صورت مشکلات حوزه ارتباطات ادامه خواهد داشت. و من به وزیرآینده می‌گویم که اگر در صدد است بخش‌های جدا شده از این وزارتخانه را به این وزارتخانه بازگرداند باید چنین اقدامی را انجام دهد.

از طرف دیگر، محمود واعظی، وزیر ارتباطات که پیش از این در مجلس شورای اسلامی مدعی شده بود که قصد اصلاح وضعیت «دبیرخانه شورای‌عالی فضای مجازی» را دارد، در مراسم معارفه‌اش با اشاره به رویکردهای این وزارتخانه اظهار کرد: رویکرد اول ما تبعیت از رهبری است و با توجه به اینکه دیدگاه ایشان راجع به فضای مجازی و حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدگاه روشنی است و بر مبنای آن دستور تشکیل شورای عالی فضای مجازی را داده‌اند از ایشان تبعیت می‌کنیم.

اردیبهشت 92 و در پی تصمیم وزارت ارتباطات مبنی بر بازپس‌گیری ساختمان مرکز پژوهش‌های مخابرات این وزارتخانه پس از الحاق این پژوهشگاه به مرکز ملی فضای مجازی، درگیری‌هایی در محل این مرکز رخ داد که همین موضوع باعث شد مجلس شورای اسلامی به وزیر وقت ارتباطات تذکر کتبی بدهد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول