شبکه‌های اجتماعی، دست آویز مجرمان سایبری جعل هویت

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان با اعلام این خبر گفت : در پی ارجاع یك فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی خانمی جوان با هویت معلوم، مبنی بر جعل هویت و انتشار تصاویر شخصی به قصد هتک حیثیت در یکی از شبکه‌های اجتماعی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت. رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان افزود: با بهره جستن از توان علمی و عملی كارشناسان پلیس فتا و پی‌جویی‌های فنی و تخصصی، متهم شناسایی و ضمن هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم قضایی، در یكی از محلات شهرستان رشت دستگیر شد.
وی اظهار داشت: متهم با مشاهده شواهد و قرائن موجود ، ضمن اقرار به بزه ارتكابی، همراه پرونده متشكله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی دلالت داده شد.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان به كاربران عضو شبکه های اجتماعی توصیه كرد: تحت تأثیر تبلیغات جذاب و اغواء كننده شبكه‌های اجتماعی قرار نگیرند و به این نكته توجه داشته باشند: شبكه‌های اجتماعی دست آویز بسیاری از مجرمانی است كه با انگیزه‌های مختلفی نظیر: جعل هویت، انتشار تصاویر خصوصی، هتک حیثیت و غیره به فعالیت‌های غیرقانونی می‌پردازند لذا توجه کنند به هیچ عنوان اطلاعات و تصاویر و فیلم‌های خصوصی خود را در این شبکه ها وارد نکنند.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول