انتشار تصاویر آرایشگاه زنانه در فضای مجازی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از خراسان، رئيس پليس فتاي خراسان رضوي روز گذشته ضمن بيان اين مطلب افزود: چند روز قبل خانم جواني با در دست داشتن مرجوعه قضايي به پليس فتا مراجعه کرد و ضمن تسليم شکايت خود گفت: فرد يا افرادي عکس هاي بدون حجاب مرا در يکي از شبکه هاي اجتماعي منتشر کرده اند و بدين وسيله موجب هتک حرمت من و خانواده ام شده اند.
سرهنگ سيدمحسن عرفاني اضافه کرد: در پي دريافت اين شکايت، تلاش گسترده کارآگاهان براي رسيدگي به اين پرونده و دستگيري عامل يا عاملان انتشار عکس ها در دستور کار قرار گرفت.
وي تصريح کرد: بررسي ها نشان مي داد: در زير عکس هاي منتشر شده، مطالبي با عنوان تبليغ براي آرايشگاه زنانه درج شده است که همين سرنخ کافي بود تا کارآگاهان به رديابي متهم در آرايشگاه هاي زنانه بپردازند.
اين مقام ارشد انتظامي خاطرنشان کرد: پس از استعلام از مراجع ذي صلاح و انجام يکسري تحقيقات تخصصي در فضاي مجازي، ساعاتي بعد عامل انتشار عکس ها شناسايي و در يک عمليات اطلاعاتي با هماهنگي مقام قضايي دستگير شد.
سرهنگ عرفاني ادامه داد: متهم که زن ۳۳ ساله و متصدي يک آرايشگاه زنانه بود، ابتدا منکر ارتکاب هرگونه جرمي شد و عنوان مي کرد که از وجود عکس هاي مذکور در شبکه هاي اجتماعي اطلاعي ندارد اما وقتي با دلايل و مدارک مستند مواجه شد اعتراف کرد: در سايت آرايشگاه متن تبليغي را با عنوان «به صورت رايگان مدل بي همتا شويد» قرار دادم و بدين ترتيب زنان و دختران زيبا را به عنوان «مدل» به آرايشگاه مي کشاندم سپس از آنان (مدل ها) در حالي که حجاب نداشتند به بهانه اين که تصوير زيباي شما را براي آلبوم عکس آرايشگاه نياز دارم عکس مي گرفتم.
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات خراسان رضوي افزود: متهم اين پرونده در ادامه اعترافات خود با بيان اين که عکس هاي مشتريان را بدون اجازه آن ها در فضاي مجازي منتشر کرده است گفت:اين کار را براي جذب مشتري بيشتر مي کردم و در زير عکس هاي منتشر شده متن هايي را با عنوان رضايت خاطر مشتري از کارم قرار مي دادم و عکس ها را در شبکه هاي اجتماعي منتشر مي کردم.
سرهنگ سيدمحسن عرفاني با اشاره به اين که متهم مذکور با تشکيل پرونده در اختيار مقامات قضايي قرار گرفته است خاطرنشان کرد: متاسفانه برخي آرايشگاه هاي زنانه از اين شيوه ناپسند براي سودجويي استفاده مي کنند و موجب هتک حيثيت زنان و دختران ايراني در فضاي مجازي مي شوند که پس از آن نيز مزاحمت ها و مشکلات زيادي براي شهروندان به وجود مي آيد.
وي با اشاره به ماده ۱۷ قانون جرايم رايانه اي اضافه کرد: هر کس به وسيله سيستم هاي رايانه اي يا مخابراتي، صوت، تصوير و يا فيلم خصوصي و خانوادگي يا اسرار فردي را بدون رضايت وي منتشر کند و يا در دسترس ديگران قرار دهد به نحوي که در عرف اجتماعي موجب هتک حيثيت وي شود به نود و يک روز تا دو سال زندان يا پرداخت جزاي نقدي از پنج تا چهل ميليون ريال و يا به هر دو مجازات قانوني محکوم مي شود.
وي گفت: اين مجازات در صورتي است که جرايم ارتکابي توسط متهم يا متهمان در حد مفسد في الارض نباشد که در آن صورت مجرمان مذکور به اتهام افساد في الارض محاکمه و به مجازات هاي سنگين مانند اعدام محکوم خواهند شد.
اين مقام انتظامي در پايان به شهروندان توصيه کرد: فريب تبليغات برخي آرايشگران متخلف به بهانه رايگان بودن خدمات آرايشگاهي را نخورند زيرا ممکن است عکس هاي شخصي آنان توسط برخي افراد سودجو در فضاي مجازي منتشر و موجب هتک حرمت شود.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول