هشدار بنیان‌گذار اینترنت آزاد درباره جاسوسی‌های نوین

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی راشاتودی گزارش داد: ریچارد استالمن بنیانگذار بنیاد اینترنت آزاد در آمریکا گفت: در سالهای اخیر فناوریها رشد قابل توجهی داشته اند. همین مسئله سبب شده است استفاده از تجهیزاتی ازقبیل گوشی های تلفن همراه یا پایگاههای اینترنتی اجتماعی به بخشی روزمره از زندگی مردم تبدیل شود.

وی خاطر نشان کرد: اما همین امر ، مشکلات زیادی را نیز به همراه آورده است. درواقع این پیشرفتهای فناوری و بویژه پایگاههای اینترنتی اجتماعی ازقبیل فیس بوک، این امکان را برای دستگاههای اطلاعاتی و دولتها فراهم آورده است تا بتوانند به پایش اطلاعاتی و امنیتی مردم مبادرت کنند.

این فعال امریکایی افزود: به راحتی می توان گوشی های تلفن همراه را به وسیله ای برای کنترل افراد تبدیل کرد. پلیس مخفی در کشوری همانند آمریکا به راحتی می تواند از این امکانات برای نیل به اهداف خودش بهره بگیرد.

استالمن با بیان اینکه افشاگری های ادوارد اسنودن درباره اقدامات سازمان امنیت ملی آمریکا به روشنی موید همین مسئله است گفت: این افشاگریها همان مستنداتی را نشان داد که ما از مدتها قبل از آن سخن می گفتیم. این افشاگری ها بسیار حائز اهمیت است و نشان می دهد آمریکا به صورت مرتب این کارها را انجام می دهد. پایش اطلاعاتی مردم در عصر فناوری های دیجیتالی در کل تاریخ بی سابقه است.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول