Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the ztjalali domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/majazist96/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
طنز/ لایک و دیپلماسی عمومی – مجازیست

طنز/ لایک و دیپلماسی عمومی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تریبون مستضعفین، همانطور که از قیافه شما پیداست همگی تان از تغییرات دنیای جدید و ابعاد آن در عرصه های مختلف از جمله عرصه مناسبات سیاسی و دیپلماسی مطلع هستید و اگر هم اطلاع ندارید خودتان را به مطلعی بزنید و با ما همراه شوید! چند سالی هست که در فضای دیپلماسی و سیاست خارجی کشور ما، مقوله دیپلماسی عمومی بسیار اهمیت یافته است و دولت گذشته تصمیم گرفته بود به جای چایی خوردن با مقامات بلندپایه و بی پایه ی جهان! با مخاطب قرار دادن ملت ها و مردم اهداف خود در فضای بین المللی را پیش ببرد. البته به دلیل ویژگی های و خصوصیات مردم فریبانه و پوپولیستی رئیس دولت گذشته، این امر به افراط کشیده شده و دامنه این تعامل با ملت ها از چارچوب خود خارج شده و به محیط های خصوصی و خیلی خصوصی همچون مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دانشگاه کلمبیا و… نیز کشیده شد. اما با روی کار آمدن دولت جدید و ریشه کن شدن بیماری خطرناک پوپولیسم، این مقوله به حالت عادی و نرمال خود بازگشته و تعریف جدیدی از مفهوم دیپلماسی عمومی ارائه گردیده است که اصول و مولفه های مهم آن در ادامه تبیین می گردد.

zarif-facebook

الف: ملت = کاربران
اولین و مهمترین اصل در بازتعریف مقوله دیپلماسی عمومی توجه به این امر مهم است که به دلیل رسانه ای شدن جهان در عصر جدید بایست ملت ها را مساوی کاربران رسانه ها دانست و به طور معمول همگی افراد یا عضوی از این دنیای مجازی هستند یا مشکل از خودشان است! لذا برای دسترسی داشتن به آنان لزومی ندارد از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل که از ده ها شبکه تلویزیونی و ماهواره ای به صورت مستقیم پخش می گردد، استفاده کرد و با بازکردن یک اکانت ساده در جهان فیس بوک! و چند کلیک ساده به همه آنان ارتباط فیس تو فیس! خواهید داشت. لازم به ذکر است که برای داشتن آرامش ناشی از موفقیت در این مسیر لازم است مقداری هم اعتماد به نفس کاذب داشته باشید و از توهم اینکه همه ی کاربران فیس بوک شما را می بینند و حرفهای شما را می خوانند لذت ببرید!

ب: لایک معیار موفقیت در دیپلماسی عمومی
اصل مهم دیگری که در این تعریف جدید به طرز فجیعی حیاتی تلقی می گردد این است اساس دیپلماسی عمومی مشارکت ملت در بحث و دیسکاشن است. دوره سخنرانی و تعامل یک طرفه یا به اصطلاح مونولوگ گذشته است. به قول معروف مونو رو لولو برد! الان عصر دیالوگ و گفتگوی دوطرفه و فعال با ملت است و این اصل مهم در جهان فیس بوک محقق می شود. برای سنجش میزان موفقیت مان در نفوذ و فرو رفتن دیپلماسی ما در مخاطب می توانیم به میزان لایک شدن پست ها و مطالب خود رجوع کنیم. اگر ملت با کلام ما ارتباط برقرار کرد لایکمان می کند و اگر ما را نپسندید طبیعتا لایکمان نمی کند!!

ج) اطلاع کافی از مناسبات ایام
اصل خفن بعدی این مبحث داشتن اطلاعات کافی از مناسبات روزهای سال و یادداشت کردن آنها در تقویم روزانه شخصی مان است تا به وقت آن بتوانیم کاربران را سورپرایز کنیم. به عنوان مثال تبریک سال جدید عبری به صهیونیست ها، تسلیت سالروز خفه شدن ۵۰ میلیون یهودی در فاجعه هولوکاست به خانواده آنان! ، تبریک سالروز ختنه سورون عبدالبها پیامبر دین الهی بهائیت!! به پیروان آنان، ابراز همدردی با همسر اول سفیر آلمان در اتریش به دلیل درگذشت عموزاده جاری بزرگش! و بسیاری دیگر از مناسبات و اتفاقات مرتبط با پروژه دیپلماسی عمومی…

د) هدف وسیله را له می کند!
یکی دیگر از اصول تخیلی این رویکرد فاخر به مقوله دیپلماسی عمومی این است که هدف وسیله را نه تنها توجیه می کند بلکه حتی آن را می ترکاند! به عبارت بدتر در مسیر تحقق اهداف والای سیاست خارجه کشور و تعامل سازنده با جهانیان هر مانعی باید کنار زده شود و هر وسیله ای برای استفاده شدن موجه است. حالا آن مانع می خواهد قوانین دست و پاگیر کشور در حوزه فیلترینگ برخی سایت های اینترنتی و ممنوعیت استفاده از آنها باشد. قانون کشور فدای اهداف والای کشور!

جواد!

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول