فیلترینگ هوشنمد، راه‌حل هوشمندانه

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از پایگاه خبری کسب و کار، جواد افتاده، كارشناس شبكه‌هاي اجتماعي درباره فيلترينگ شبكه‌هاي اجتماعي مي‌گويد: نكته‌اي كه وجود دارد و آقاي محسني اژ‌ه‌اي نيز در روزهاي گذشته به آن اشاره كرده اين است: شبكه‌هاي اجتماعي در سال ۸۸ به علت مسائل حاكم بر كشور فيلتر شده‌اند و بايد در اين برهه با تشكيل جلسات و تصميم جمعي دوباره بررسي شود كه اين شبكه‌هاي اجتماعي استفاده مجرمانه دارند يا نه.

وي با مثبت خواندن هوشمند‌سازي فيلتر اين شبكه‌ها توضيح مي‌دهد: حوزه شبكه‌هاي اجتماعي حوزه پويايي است. به نظر من الان وضعيت در اين شبكه‌ها بحراني نيست و حتي برخي از وزرا و مسئولان دولتي در اين شبكه‌هاي اجتماعي حضور دارند. پس اگر ملاك تصميم‌گيري «حال» باشد بايد رفع فيلتر كلي شود و برخي از صفحات مجرمانه اين شبكه‌ها فيلتر شوند. الان كار خوبي كه درباره ويكي‌پديا اتفاق افتاده اين است كه سايت فوق باز است ولي برخي صفحات آن كه ضدمواضع نظام است يا كاربردهاي غيراخلاقي و مجرمانه دارد فيلتر است و كسي هم به اين وضع اعتراض ندارد.

افتاده ادامه مي‌دهد: اين حوزه، حوزه هوشمند و انسان‌محوري است و افراد در آن حضور دارند. با توجه به اين بهترين راه هوشمندسازي واقعي فيلتر در اين شبكه‌هاست كه استفاده مفيد بسياري دارند.

مدير اجرايي همايش رسانه‌هاي اجتماعي با اشاره به استفاده‌هاي مثبت در اين شبكه‌ها مي‌گويد: يك اتفاق خوبي كه رخ داده اكانت‌هاي شهرداري تهران، شهرداري تبريز و ديگر شركت‌ها و سازمان‌هاي خصوصي و دولتي است كه توسط اين سازمان‌ها تاييد رسمي و رسانه‌اي شد ولي با برخورد مسئولان روبرو نشد و به كار خود ادامه مي‌دهد.

انتهای پیام /.

One comment

  • آقاشهاب

    سلام. دوست من برای سفر از تهران به سمت تبریز رو به شرق راه افتادن ما رو به مشهدالرضاع خواهد رساند نه به تبریز. موضوع فیلترینگ بر میگردد به یک اصل مهم تربیتی که در 3 دهه گذشته بسی مغفول مانده است. در تربیت کودکم , روز اول با مادرش گفتم باید ها و نبایدها از تعداد انگشتان یک دست او فراتر نشود. یعنی که به جای اینکه درها رو یکی یکی نشونش بدم بگم بو یا نرو . اصولی تبیین شده را با حجت و برهان محکم در وجودش چون نشاء دانه بنشانم که خود در دراز مدت تشخیص دهد کدام درها ورود به آنها لازم و ممکن است و کدامینها نه. حب نفس و کرامت نفس را در وجودش تقویت کن آنگاه خود مصمم خواهد شد به کدامین سو باید برود.
    فیلترینگ فقط حدیث (علی ما منع) خواهد بود. که شده است. به جای آن لطف فرموده از سازمانهای بی در و پیکری که میزها ساخته و برای خودشون مقام و منصب راه انداخته اند بخواهید برای بکارگیری نیروهای علاقمند به اجرای شرح وظایف آن سازمانها مانند ارشاد , تبلیغات , آموزش و پرورش , آموزش عالی . بنیادها و …… فرهنگی آموزشی تبلیغی و… به جای محتاجان و نیازمندان شغل و درآمد روزمره و ریاست گامی کوچک برداشته و انقلابی جهادگونه در راه انجام وظایف سازمانی خودشان انجام دهند. مطمئن باشید در یک دوره کوتاه مدت نتیجه ای شگرف خواهید گرفت. که نیاز به هرگونه فیلترینگی را از بین خواهد برد. بخصوص که با فیلتر هر سایت مفسده جوئی صدها سایت مفید نیز همراه با آن از مدار استفاده خارج میشود.و این سدی شده است برای دستیابی محققین علوم مختلف.
    ما توفیقی الا بالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول