اگر «فیس بوک» غیر قانونی است، برای همه غیرقانونی است

به گزارش «وبلاگ نیوز» مراد ثقفی بر این نظر است که اگر ورود به «فیس‏بوک» برای میلیون‌ها شهروند ایرانی ممنوع است، «محمدجواد ظریف» و دیگر وزرای فیس‌بوک‌نویس این امر غیرقانونی را انجام ندهند و اگر فیس‌بوک شبکه اجتماعی مفیدی است، شخص رییس‌جمهوری برای رفع فیلترینگ و قانونگذاری در این زمینه ورود پیدا کند.

وی در گفتگو با فرارو در خصوص استفاده سیاستمداران از فیس بوک و در عین حال فیلتر بودن آن گفت: وقتی قانونی عمل نمی‏کنید، باب تفسیر باز می‏شود و تفسیر به برآیند نیروها باز می‏گردد و همین‌طور است که به یکباره صحنه سیاسی ما رینگ بوکس می‏شود. مصداق این قایم به زور بودن را می‏توان در همین چند روز اخیر مشاهده کرد. وزیر امورخارجه و تعدادی دیگر از وزرا پست‏هایی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک قرار داده‌اند.  فیس‏بوکی که شهروندان عادی با گذر از فیلترینگ عضو آن شده‏ اند.

ثقفی می گوید: اگر «فیس‌بوک» غیرقانونی است؛ که خب برای همه غیرقانونی است و اگر نیست برای هیچ‌کس نیست. نمی‌شود که یکی چون وزیر است و توان و زورش را دارد از آن استفاده کند و دیگران همچنان پشت در بمانند. اگر آزاد است که آزاد است، اگر در حدوحدودی آزاد است، حدوحدودش را قانون تعیین کند. این امر در مورد بسیاری چیزهای دیگر صدق می‌کند. اصناف، نظام‌ها، سندیکا، حزب و… منظورم فقط این نیست که ظلم بالسویه عدل است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول