نگهداری یک ساله اطلاعات سایبر مردم در نهادهای جاسوسی آمریکا

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از مهر، گاردین نوشت: آژانس امنیت ملی آمریکا اطلاعات آنلاین میلیون ها کاربر اینترنت را به مدت یک سال نگهداری می کند.

نگهداری این حجم از اطلاعات بدون در نظر گرفتن این نکته است که آیا اطلاعات این افراد برای آژانس های جاسوسی مفید خواهد بود یا خیر.

این اطلاعات تقریبا تمام فعالیت های آنلاین شهروندان آمریکایی را از ابتدا تا انتها همچون جستجوی نقشه ها و وب سایت های بازدید شده، ارسال و دریافت نامه های الکترونکی و همچینین نام های کاربری که افراد برای اتصال به شبکه های مختلف اجتماعی از آنها استفاده می کنند و حتی گذرواژه های آنها نیز شامل می شود.

بدین ترتیب هر شهروندی که در آمریکا فعالیت آنلاین داشته باشد پرونده ای را نزد نهادهای جاسوسی این کشور دارد که این پرونده تصویری از زندگی فردی او را به نمایش می گذارد.

این در حالی است که دولت آمریکا بارها اعلام کرده اطلاعات افرادی در آژانس اطلاعات ملی نگهداری می شوند که روی آنها حساسیت وجود دارد اما با این وجود اطلاعات افشا شده حکایت از آن دارد که اطلاعات میلیون ها نفر برای دست کم یک سال در آژانس های جاسوسی نگهداری می شوند.

در همین رابطه نیویورک تایمز نیز در روزهای گذشته گزارش داده بود که هر شهروندی برای خود یک پرونده نزد آژانس اطلاعات ملی دارد که فعالیت های آنلاین وی در آن ثبت می شود.

این اطلاعات بر اساس اسنادی که به تازگی از سوی «ادوارد اسنودن» مامور اسبق سازمان سیا و آژانس اطلاعات ملی آمریکا، در اختیار رسانه های قرار گرفته فاش شده اند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول