«نبايد از تبليغ دين در فضاي مجازي غفلت شود»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از مهر، حجت‌الاسلام عباس اسكندري صبح چهارشنبه در هم انديشي و تجليل از استادان گفتمان ديني كه در سازمان تبليغات اسلامي استان برگزار شد، برگزاري گفتمان ديني را يكي از طرح‌هاي اثرگذار سازمان تبليغات اسلامي ذكر كرد و افزود: هدف از اجراي مدل فرهنگي گفتمان ديني، صرف سخنراني و وعظ نبوده و نخواهد بود، بلكه اين گونه جلسات با پرسش و پاسخ اداره مي‌شود.

وي گفت: سخنرانی و وعظ سابقه بیش از هزار ساله در مکتب ما دارد و برکات زیادی به همراه داشته است، اما با توجه به اينكه افرادي كه تخصص لازم در دین ندارند، در مقام تبیین دین برآمدند و مشکلات زیادی در این عرصه به وجود آوردند و از طرفي دشمنان، ذهن جوانان ما را نشانه رفتند و به این نتیجه رسیدند که اگر جوانان را از دین و دیانت جدا کنند موفق خواهد بود، ضرورت برگزاري گفتمان‌هاي ديني با مديريت روحانيون بيش از پيش احساس مي‌شود.

لزوم استفاده از روشهاي كاربردي

حجت‌الاسلام اسكندري، نيت دروني استادان گفتمان ديني را در موفقيت آنها تاثيرگذار دانست و تاكيد كرد: اعتقاد ما بر این است که باید ارتباط روحی با مخاطب برقرار کنیم. در زمان انبیا و اولیاي الهي هم با وجود همه محدودیت‌هایی که وجود داشت، مردم به آنها عشق می‌ورزیدند، به دلیل اینکه انبيا و اولياي الهي واقعا برای مردم دلسوزي مي‌كردند.

وي يكي ديگر از راه‌هاي موفقيت استادان در برگزاري گفتمان ديني را استفاده از روش‌هاي كاربردي براي جلب توجه نوجوانان و جوانان ذكر كرد و افزود: هدف اصلی گفت‌وگوی چهره به چهره، جذب نوجوانان و جوانان براي پاسخ به شبهات و سئوالات آنهاست.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم ورود استادان گفتمان ديني به فضاي مجازي را ضروري دانست و با اشاره به گسترش فناوري‌هاي نوين و تجهيزاتي كه در تضعيف بنيه اعتقادي نسل جوان و خانواده‌ها تاثيرگذارند اظهار كرد: در چنين شرايطي بايد نسل جديد را مديريت كرد، بنابراين نبايد از تبليغ دين در فضای مجازی غفلت شود.

تشكيل انجمن وبلاگ نويسان ديني

حجت‌الاسلام اسكندري برگزاري نخستين جشنواره وبلاگ نویسی ديني تبيان قم را در همين راستا ذكر كرد و اظهار كرد: پس از برگزاري اين جشنواره، ايده تاسيس انجمن وبلاگ نويسان نخبه ديني شكل گرفت كه اميدوارم اين اقدام در آينده‌اي نزديك اجرايي شود.

وي در مورد به روز رساني سايت تبيان قم تصريح كرد: با وجود اينكه كمتر از دو سال از فعاليت سايت تبيان قم مي‌گذرد، محتواي اين سايت مورد استقبال طيف‌هاي مختلف قرار گرفته و روزانه هزاران نفر از اين سايت بازديد مي‌كنند.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم‌ در ادامه به استادان گفتمان ديني توصيه كرد كه با بهره مندي از آيات قرآني و روايات ائمه اطهار(ع) و نيز سيره و روش انبيا و اولياي الهي، اهتمام بيشتري به اصلاح سبك زندگي و آداب معاشرت در جامعه داشته باشند.

وي تشكيل اتاق فكر گفتمان ديني را ضروري دانست و افزود: در اين اتاق فكر مي‌توان پيرامون روش‌هاي جذب نسل جوان، انتخاب موضوع گفتمان و نحوه برگزاري مطلوب گفتمان ديني بحث و تبادل نظر كرد.

حجت‌الاسلام اسكندري استادان گفتمان‌هاي ديني را سرمایه مجموعه فرهنگی و دینی توصيف كرد و از تلاش آنها براي شبهه زدايي و تقويت بنيه ديني و اعتقادي نسل جوان قدرداني كرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول