سازمان عفو بین الملل بازداشت وبلاگ نویس الجزایری را محکوم کرد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تسنیم، شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد: سازمان عفو بین الملل بازداشت یک وبلاگ نویس الجزایری را محکوم  کرد و عنوان داشت، بازداشت این فرد به اتهام انتشار کاریکاتور و عکس های رئیس جمهور و نخست وزیر الجزایر در شبکه فیس‌بوک، «زیاده‌روی» است.

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه خود، از مقامات الجزایر خواست این وبلاگ نویس را که به اتهام تروریسم و هتاکی بازداشت شده است، آزاد کنند.

براساس این گزارش، «عبدالغنی علوی» فعال 24  ساله از ساکنان «تلمسان» واقع در 500 کیلومتری غرب پایتخت، روز 25 سپتامبر گذشته بازداشت شد. براساس اعلام سازمان عفو بین‌الملل، وی در یکی از زندان‌های پایتخت در سلول ویژه نگهداری افراد مظنون به ارتکاب اقدامات تروریستی در پایتخت به‌سر می‌برد.

«فیلیپ لوتر» مدیر برنامه‌ خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به احتمال نامزدی «عبدالعزیزی بوتفلیقه» برای دوره چهارم ریاست جمهوری، گفت:«به نظر می رسد مقامات الجزایری در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور ‌در تلاش برای ساکت کردن منتقدان هستند.»

در صورت اثبات اتهامات مطرح شده، علوی به 10 سال حبس و پرداخت غرامت پنج هزار یورویی محکوم خواهد شد.

این برای دومین بار در یک سال اخیر است که یک وبلاگ نویس الجزایری بازداشت می‌شود. در ژوئیه 2012 نیز «صابر سعیدی» با اتهامات تروریستی بازداشت و 9 ماه زندانی شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول