«مرگ بر امریکا»ی جمعی از وبلاگ‌نویسان در پویش «بچه‌های قلم»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» همزمان با نزدیک شدن به 13آبان سایت «بچه‌های قلم» به همراه جمعی از فعالان رسانه‌ای و اینترنتی، اقدام به راه‌اندازی موج وبلاگی با عنوان «مرگ بر آمریکا» نموده است.

بیانیه این موج وبلاگی در حالی منتشر می‌شود که چندی پیش و پس از مذاکره تلفنی رییس جمهور ایران و امریکا، برخی شخصیت‌های سیاسی و بالتبع گروهی از وبلاگ‌نویسان و فعالان رسانه‌های اجتماعی خواستار حذف شعار مرگ بر امریکا از ادبیات سیاسی ایران شدند و این درخواست، مخالفت جمع دیگری از فعالان این حوزه را برانگیخت.

در بیانیه این موج وبلاگی که تا لحظه انتشار این خبر، بیش از 200 وبلاگ‌نویس به آن پیوسته‌اند با تاکید بر این جمله که «مرگ بر آمريكا سند هويت و ابتكار و افتخار جمهوری اسلامی است» آمده است:

شعار مرگ بر آمریكا مانند شعار بقیه‌ انقلاب‌ها نبود كه صرفا برای بسیج اجتماعی اعلام شود و بعد از انقلاب راه خویش در پیش گیرد. آن‌گاه كه انقلاب اسلامی اتفاق افتاد رژیم پهلوی كه یكی از عمال استكبار بود سقوط كرد و در 13 آبان انقلاب دوم به وقوع پیوست و دست اجانب از جمهوری اسلامی كوتاه شد و مرگ بر آمریكا نه تنها رنگ نباخت بلكه در بسترهای مختلف انقلاب رساتر فریاد زده شد؛ و امروز كه عده‌ای با مصادره‌ حضرت امام خمینی (ره) سعی دارند شعار مرگ بر آمریكا را از آن‌ها بگیرند آن‌ها با باوری انقلابی‌تر از سال 57 مرگ بر آمریكا را فریاد می‌زنند. این فریاد‌ها از آن جهت است كه ملت ایران می‌داند تشیع تا قیام قیامت زنده است. لذا برای فراگیر ساختن نور ولایت در عالم از بذل جانش ابایی ندارد.

همچنین در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است:

این انقلاب با ایمان و تلاش وافر جوانانش اجازه نخواهد داد كه شعارهای انقلاب كمرنگ شود و پای نامحرمان به این مملكت باز شود.

علاقمندان جهت مشاهده متن کامل بیانیه، حامیان و مشارکت کنندگان آن می‌توانند به صفحه ویژه «مرگ بر امریکا» در سایت بچه‌های قلم مراجعه کنند؛ این صفحه هم‌اکنون متن بیانیه را به زبان‌های فارسی و انگلیسی در اختیار کاربران قرار داده و به زودی متن عربی آن را نیز منتشر خواهد کرد.

همچنین کسانی که علاقه به مشارکت در این جنبش وبلاگی دارند می‌توانند با قراردادن لوگوهای حمایتی کمپین، بازنشر متن بیانیه، اضافه کردن عبارت «مرگ بر آمریکا» یا یکی از ترجمه‌های آن ( شامل الموت لأمريكا، down with usa  یا Mort à usa) به ابتدا یا انتهای نام (title) وبلاگ یا وب‌سایت خود و پوشش خبری این حرکت در رسانه‌های مکتوب و مجازی از این حرکت حمایت نمایند.

علاوه بر این کد پخش سرود «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو» برای قرار دادن در قالب وبلاگ‌های علاقه‌مندان در صفحه این پویش پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول