وبلاگهای مختص ادبیات داستانی بسیار اندک هستند

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «علی الله سلیمی» نویسنده ی کتاب «زنی مثل حوا» گفت: نویسنده در کشور درصورت چاپ و توزیع غیررسمی کتاب، به عنوان نویسنده شناخته نمی شود و حضور او در فضای مجازی، غیررسمی است.

وی همچنین افزود: آمار دقیقی از تعداد نویسندگان زن در فضای مجازی وجود ندارد، اما می توان حضور پررنگ آنها را دید که با مردان برابر است.

سلیمی درخصوص نقد وبلاگها بیان کرد: وبلاگهای محدودی داستانهای بزرگ را قرار می دهند تا منتقدان حرفه ای آنها را نقد کنند. این منتقدان برای وبلاگهای دیگر وقت نمی گذارند و این نوشته ها به دور از کارشناسی و داروی می مانند.

وی ادامه داد: وبلاگ نویسانی که در حوزه ی داستان کارمی کنند، توانایی گسترش بحث داستانی را در این فضا دارند، آن ها با قراردادن داستان خود در وبلاگ، از سوی مخاطبان فضای مجازی نقد می شوند، ولی این نقدها هنوز از هیچ اصول و قائده ای تبعیت نمی کند.

سلیمی در مورد نظارت بر وبلاگها عنوان کرد: نوشته ها در این فضا از هیچ فیلتری رد نمی شوند و مانند کتابها از کارشناسی دقیق برخوردار نیستند. بنابراین مراجع قانونی و پلیس فضا، نوشته ها را رصد می کنند تا اگر خلاف شئونات اخلاقی و باورهای دینی و اجتماعی و… باشد، به آنها رسیدگی شود.

وی خاطر نشان کرد: خوانندگان فضای مجازی در سرانه ی مطالعه کشور محسوب نمی شوند. چون آمار دقیقی از آنها در دست نیست و دسترسی سریع به مخاطب از ویژگی های نوشتن در فضای مجازی است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول