«استفاده از فیس‌بوک یک تدبیر است»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید جابری‌انصاری، دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ورود مدبرانه به فضای مجازی فیس‌بوک و رفع و حل مسایل و موانع آن اشاره کرد و افزود: انتظار می رود جامعه اسلامی و ایرانی با غنای فرهنگی و ابهتی که به آن مزین است، به پشتوانه آگاهی‌های مردم و هوشیاری دلسوزان نظام و انقلاب با کاربست مولفه‌های انقلاب فرهنگی به عرصه کارزار شبیخون فرهنگی برود.

این مقام مسوول اظهار امیدواری کرد: امید است بتوانیم با درایت و تدبیر و تاکید بر توانمندی ها و تجارب ارزشمندمان از طریق راهبرد عضویت و انتشار در فیس‌بوک شاهد اثرگذاری در فرهنگ‌های دیگر باشیم.

وی گفت: خواست جامعه و جوانان و کاربران اینترنت برای ورود به فضاهای مجازیی چون فیس بوک ریشه در اشتیاق ایشان در کسب آگاهی از جهان دارد. و ما با تو.جه به رسالت حفظ خورده فرهنگ‌های خود و برای جلو گیری از افتادن در دام های آشکار و نهان دشمنان قسم خورده‌مان لازم است با مسایل و واقعیات ملی و جهانی روبه‌رو شویم.

وی با اشاره به وجود توانمندی‌های سخت افزاری و نرم افزاری متخصصین ایرانی در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات در ایمن‌سازی و مدیریت فضاهای مجازی اظهار کرد: به جرات می‌توان گفت با تاکید بر نقاط قوت فنی و فرهنگی‌مان، لازم است با برنامه‌ریزی گام به گام و مناسب و با کسب نظر اصحاب فکر و اندیشه و فرهنگ، علما و دانشمندان می توان با مدیریتی منسجم، همه جانبه، و با متولی‌گری معین و مشخص فضای فرهنگی مجازی کشور را سامان داد.

این مقام مسوول وزارت ارشاد با اشاره به مسایل و مشکلات و بار منفی موجود در فناوری‌های جدید مانند فیس‌بوک تاکید کرد: لازم است با تدوین راهبرد و استراتژی نظام و حفظ حدود و ثغور آن برای فعالیت در فضاهای مجازی در قالب تکمیل، اصلاح و بازنگری و تدوین طرح جامع و قانونمند با مشارکت همه شرکای اجتماعی اقدام شود.

جابری انصاری افزود: توجه مدیران ارشد و با سابقه فرهنگی و شناخته شده نظام همانند دکتر علی جنتی و اشاره ایشان به ایجاد فضای تعاملات فرهنگی ملی و بین‌اللملی خود گواه عزم نظام بر تاثیرگذاری در این عرصه است.

وی در خانمه اشاره کرد: در این زمینه توجه به ایمن‌سازی منطقی توام با ایجاد محیط شاداب برای کاربران و نیز آماده‌سازی مولفه‌های موثر جامعه چون آموزش و پرورش، دانشگاه و خانواده مهم و ضروری است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول