«باید از فیس‌بوک برای اهداف مناسب بهره جست»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» محمد مهاجری در خبر‌آنلاین نوشت:

1- چندی پیش سیمای جمهوری اسلامی ایران مستندی از زندگی مرحوم آیت الله شاه آبادی(استاد عرفان امام راحل) پخش کرد که در آن فرزند آیت الله می گفت در دوره مرحوم پدرشان ، تازه بلندگو وارد بازار شده بود و بسیاری از علما با آن مخالفت کرده بودند اما آیت الله شاه آبادی در رفتاری متمایز از دیگران دستور داد در مسجدی که سخنرانی می کرد بلندگو نصب کنند.فرزند آیت الله می گفت: مرحوم پدر معتقد بود از این وسیله برای هدف صحیح، باید استفاده کرد.

2- در دوره وزارت ارشاد آقای سیدمحمد خاتمی بحث داغ، بر سر ویدئو بود. مشاجرات آنقدر به درازا کشید که این رسانه ممنوع شد. بعد از چند صباحی – به گمانم در دوره وزارت ارشاد آقای علی لاریجانی، ویدئو آزاد شد و برای هدایت آن، موسسه ای راه انداختند تا نیاز مردم به فیلم مرتفع شود. استدلال هم این بود که از این وسیله برای هدف صحیح باید بهره گرفت.
3- «فیس بوک» یک رسانه نوپاست. همان اندازه که اسلاف ما از بلندگو و ویدئو می ترسیدند، الان هم نوعی وحشت از آن وجود دارد. بعضی از نگرانی ها به حق و به جا هم هست که واردش نمی شوم. اما اگر بلندگو و ویدئو چند سالی فرصت می خواستند که جای خودشان را باز کنند ،«فیس بوک» به سرعت برق چنین می کند.

به جای اینکه چند صباح دیگر به این واقعیت رسانه ای تن دهیم از همین الان آن را (حتی اگر تهدید است) به فرصت تبدیل کنیم. اتفاقا یکی از روشهای تبدیل فیس بوک به فرصت این است که نخبگان و بزرگان ، در آن جولان کنند و نگذارند این رسانه در انحصار منظورهای خاص و افراد خاص قرار گیرد. به عبارت دیگر باید مانند نمونه های قدیمی تر،از این وسیله برای هدف مناسب، بهره جست.

بنابر این گزارش خبر آنلاین در انتهای این یادداشت تاکید کرده است، نویسنده این مطلب در فیس‌بوک عضو نیست.

مطالب مرتبط

یک دیدگاه در “«باید از فیس‌بوک برای اهداف مناسب بهره جست»

  1. همه سایتتون شده فیس بوک فیس بوک فیس بوک. بسه دیگه. یکم راجع به چیزای دیگه بنویسین دیگه. اسم سایتتون وبلاگ نیوزه ولی همش راجع به یه شبکه اجتماعی منفور که هیچ ربطی هم به وبلاگنویسی نداره مطلب منتشر میکنین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.