فیس‌بوک همپای مراکز تبلیغاتی

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از سيتنا، به گفته صداي روسيه وبه نوشته‎ی روزنامه‎ی «The Daily Mail» چاپ لندن، از این به بعد تمامی اطلاعات و سوالات مربوط به شما همچون «نوشیدنی مورد علاقه ی شما؟» ، «در زمان مرخصی ترجیح می‎دهید به کجا سفر کنید؟»و غیره به منظور تعیین هدفمند دسته‎ی مخاطب، در اختیار مراکز تبلیغاتی گذاشته خواهند شد.

مدیران فیس‌بوک در نظر دارند تا از دانشمندان دانشگاه نیویورک برای انجام پروژه‎ی نوین «آزمایشگاه تحقیقات بر روی هوش مصنوعی» دعوت به عمل آورند. این شبکه‎ی اجتماعی اکنون پروفسور «یان لکون» از «مرکز مطالعات داده های الکترونیکی» را به عنوان مدیر ارشد آزمایشگاه برای انجام این پروژه جذب کرده است. آخرین دست آوردهای به عمل آمده به هدف ارتقای سطح تعیین کاربران بر اساس اطلاعات دریافتی، طبقه بندی شده و در اختیار شرکت‎های تبلیغات عمده برای طراحی هدفمند تبلیعات، قرار خواهد گرفت.

به گفته‎ی پروفسور یان، نوار خبری و تبلیغاتی برای هر کاربر باید به صورت مجزا رتبه بندی شده تا تبلیغات به صورت هدفمندانه به دست مخاطب مورد نظر برسد.

در حال حاضر، شبکه‎ی اجتماعی «فیس بوک» بزرگترین شبکه‎ی اجتماعی در دنیا است. ولی این دلیل نمی‎شود تا صاحبان سایت برای حفظ این تعداد کاربر تلاشی نکنند. از دیگر اهدافی که اکنون پیش روی مدیران فیس بوک قرار دارد می‎توان به جذب شرکت‎های تبلیغاتی برای افزایش سرمایه گذاری و سود دهی اشاره نمود.

شعبه‎های آزمایشگاه تحقیقاتی فیس بوک در شهرهای «نیویورک»، «لندن»و زادگاه سازنده‎ی آن یعنی «منلو-پارک» افتتاح خواهد شد.

مدیر ارشد این آزمایشگاه تحقیقاتی گفته است که تا آغاز پروژه، درباره‎ی تعداد کارمندان و اعضای گروه تحقیقاتی حرفی نخواهد زد. لازم به ذکر است که این آزمایشگاه، کار خود را از اوایل ماه ژانویه 2014 میلادی آغاز خواهد نمود.

 پروفسور «یان لکون» از شهروندان فرانسه بوده که بخاطر فعالیت در زمینه‎ی «طراحی یکی از نسخه های الگوریتم بازشناختی الگو بر اساس مدل مشابه چشم انسان» معروف است. از دیگر فعالیت‎های وی می‎توان به «پروژه‎ی اتومبیل‎های حرکت اتوماتیک» و همچنین «فناوری تشخیص صدا و آواز اشاره نمود.

به گفته ی آقای «جیمزهندلر» از متخصصان فن آوری اطلاعات و رایانه، فیس بوک در حال حاضر نیز از یک سری الگوریتم های هوش مصنوعی استفاده می کند. ولی برای تجزیه و تحلیل عکس، ویدئو و دیگر موارد چند رسانه ای، نیاز شدیدی به ارتقای قدرت شبکه ای خواهد داشت.

آقای هندلر در ادامه می افزاید: به زودی در این پرتال می توان شاهد ابزارهای پیشرفته ای بود. برای مثال می توان یک وسیله ی خاص را از روی عکس آن پیدا کرد و یا مثلا می توان از روی عکس های یک کاربر در سایت های مختلف، اطلاعات و داده های بسیاری را درباره ی وی به دست آورد.

انتهاي پيام/.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.