فعالیت‌های کمی و کیفی در عرصه تبلیغ مجازی با حد مطلوب فاصله دارد

به گزارش«وبلاگ نیوز» به نقل از فارس حجت‌الاسلام صادق گلزاده با اشاره به فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی اظهار کرد: این مرکز از نهادهای پرخیر و برکت انقلاب اسلامی است که در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، حوزوی، پژوهشی و تبلیغی، نوآوری و ابتکار داشته و عقبه تئوریک نظام و نماد روشنفکری حوزوی است.

وی با بیان اینکه تبلیغ نوین و مجازی یکی از ظرفیت‌های ممتاز نوآوری است گفت: دفتر تبلیغات اسلامی در تشکیلات خود اداره‌کل تبلیغ نوین را تاسیس کرده و جشنواره عظیم تبلیغ نوین را برگزار می‌کند.

مشاور رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه اتاق‌های گفت‌وگو و عرصه‌های مختلف فضای مجازی کار وسیع تبلیغی داشته است و مانند سیستم تبلیغ سنتی خودش به آموزش، تجهیز و تشویق محتوایی مبلغان برای فعالیت در فضای مجازی اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: ارتباط تنگاتنگ و صمیمی با معاونت سایبری و مجازی رسانه ملی و دبیرخانه فضای مجازی وزارت ارتباطات و مجموعه‌های دیگر اقدام دیگری بوده که دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه تبلیغ نوین در نظر گرفته است.

گلزاده یادآور شد: این ارتباطات گسترده، تعاملات و همکاری‌ها سبب هم‌پوشانی و پرهیز از کار موازی، تکراری و کمک یکدیگر در مناسبت‌ها و ظرفیت‌های کاربردی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر مدیریت، هدایت و پشتیبانی محتوایی درست، قابل قبول و کاربردی اتفاق افتد می‌توانیم برکات زیادی در این بخش داشته باشیم.

مشاور رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه مخاطبان فراوانی از فضای مجازی استفاده می‌کنند گفت: تعداد فراوانی از مخاطبان فارسی زبان از کشورهای دیگر مانند افغانستان، تاجیکستان و ایرانیان مقیم خارج کشور هستند که از ظرفیت‌های این فضا بهره‌مند می‌شوند.

وی یادآور شد:‌ پرداختن به تبلیغ مجازی به نوعی واجب و ضروری است و اگر در این ساحت کوتاهی شود، مانند این است که منبر و مخاطب وجود دارد، ولی کسی حاضر نیست به تبلیغ بپردازد.

گلزاده با اشاره به جایگاه کنونی تبلیغ در فضای مجازی گفت: در مقایسه با آنچه دشمنان دین، مذهب و انقلاب در فضای مجازی و ماهواره‌ای تلاش می‌کنند رقابت و اقدامات کارآمد به معنای کافی وجود ندارد.

وی یادآور شد:‌ مجموعه‌های انقلابی، دینی و علمی مانند دفتر تبلیغات اسلامی توفیق‌هایی داشته است ولی راه زیادی در پیش است و اقدامات کمی و کیفی انجام شده در این حوزه کافی نیست.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول