فرهنگ استفاده درست از فضای مجازی در آذربایجان غربی نهادینه شود

به گزارش«وبلاگ نیوز» به نقل از فارس اصغر کوره بلاغی  در ارومیه اظهار داشت: فرهنگ استفاده درست از فضای مجازی و تکنولوژی های نوین در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: وابستگی بیش از حد به اینترنت و اعتیاد به آن، گرفتار شدن در دام های پهن شده توسط کلاهبرداران  و مواردی از این نوع بدیهی ترین تهدیدات علیه جوانان در فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر گاه دیده می شود بسیاری از جرایم قدیمی به راحتی با اثرگذاری و سود بیشتر با استفاده از ابزارهای رایانه ای انجام می گیرد، ادامه داد: در کنار جرایم قدیمی، با جرایم نوظهور مواجه شده ایم.

کوره بلاغی با اشاره به اینکه بعضی از جرایم و تخلفات نیز فقط ویژه فضای مجازی و اینترنت است، خاطرنشان کرد: ولی با این همه انواع جرایم توسط پلیس فتا با جدیت پیگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه برای امن کردن فضای مجازی جهت استفاده کاربران گام هر چند کوتاهی برداشته می شود، ادامه داد: برای انجام این مهم به طور مستمر تلاش می شود.

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی با اظهار به اینکه فناوری اطلاعات ضمن اینکه بر همه جنبه ها و شئون زندگی اجتماعی بشر تاثیر گذاشته است، ادامه داد: با وجود تسهیل برخی امور و روانسازی کارها، تهدیدها و آسیب های مختلف را به دنبال داشته است.

وی با اظهار به اینکه نیازها، خواسته ها، منافع و آسیب های فضای مجازی برای جوانان باید تعریف شود، بیان داشت: رایانه، اینترنت و همه ابزارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات با هدف خدمت به نوع بشر طراحی شده است.

کوره بلاغی ادامه داد: ولی در بستر زمان استفاده نادرست این تکنولوژی مشکلاتی به بار آورده است، بنابراین باید برای نهادینه سازی فرهنگ استفاده از آن گام برداشت.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول