تشکیل کمیته تخصصی فضای مجازی در اصفهان

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از برنا، محمدمسعود کریمی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان از تشکیل کمیته تخصصی فضای مجازی در ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان خبر داد.

کریمی افزود: به استناد مصوبه پنجاه و یکمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با توجه به ضرورت موضوع فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، کمیته تخصصی فضای مجازی در ستاد ساماندهی امور جوانان کشور تشکیل شد و در بهمن ماه امسال نیز در استان اصفهان تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه اکنون این ستاد شامل سه کمیته فرهنگی- تربیتی، اقتصادی- اجتماعی و کمیته پیگیری مصوبات است ، اظهارکرد: کمیته تخصصی فضای مجازی به منظور مواجهه عالمانه و پیشتاز با تحولات فضای مجازی و سیاستگذاری در حوزه جوانان و با مشارکت فعالانه دستگاه های اجرایی در مدیریت فرابخشی فضای مجازی تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: بررسی چالش ها و فرصت های فرهنگی و اجتماعی در فضای مجازی و استفاده از فرصت ها و مقابله با تهدیدات این فضا در حوزه نوجوانان و جوانان در این کمیته میسر خواهد بود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد: سیاست گذاری و برنامه ریزی به منظور توسعه محصولات و خدمات فضای مجازی توسط جوانان و ایجاد اجماع و هماهنگی میان نخبگان فکری و دستگاه های اجرایی با هدف تحقق منویات دولت تدبیر و امید مبنی بر تسخیر فضای مجازی از جمله وظایف کمیته تخصصی فضای مجازی است.

وی تصمیم گیری نسبت به نحوه مواجهه فعال و خردمندانه استان با فضای مجازی از نظر سخت افزاری، نرم افزاری، محتوایی و راهبردی براساس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را از دیگر وظایف این کمیته برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی تهدیدات و نقاط ضعف موجود در رابطه با رسانه های اجتماعی و نگاه کارشناسی به سیاستگذاری راهبردی در کمیته فضای مجازی امکانپذیر است.

وی درخصوص ویژگی ها و فرصت های فضای مجازی که می توان در کمیته تخصصی مربوطه از آن بهره مند شد گفت: فضای مجازی نوع جدیدی از گذران اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است که البته ناگفته نماند که این امکان مهم می تواند بر نحوه تعاملات انسانی و ارتباطات اجتماعی نسل های آینده موثر باشد.

مسوول دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان افزود: برهمین اساس و با توجه به همه این امکانات بایستی بر این فضای مجازی نظارت بیشتری شود و با سیاست گذاری و برنامه ریزی های صحیح، در راستای افزایش مزیت های فضای مجازی و کاهش تبعات منفی آن برای قشر نوجوان و جوان جامعه تلاش کرد.

کریمی در پایان همچنین از برگزاری دوره توانمندسازی کشوری جوانان در فضای مجازی و سواد رسانه ای در بهمن سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول