مدیر فیس‌نما عذرخواهی کرد

به گزارش وبلاگ نیوز، مدیر شبکه «فیس نما» در گفت‌وگو با دانا، ضمن پوزش از کاربران این شبکه اجتماعی اعلام کرد که به زودی مشکلات فنی این شبکه به طور کامل رفع خواهد شد و تمامی کاربران می‌توانند به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنند.

مدیر فیس‌نما که نامی از او ذکر نشده است، در پاسخ به این سوال که آیا امکان فروش اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی از سوی مدیران فیس نما وجود دارد، اظهار داشت: این موضوع از سوی تیم مدیریتی فیس نما به طور کامل رد می شود و فعالیت سه ساله فیس نما که باعث جذب مخاطب شد تاییدی بر این موضوع است.

هم‌چنین مدیر فیس نما در پاسخ به این سوال که آیا راه نفوذ هکر به این شبکه اجتماعی از سیستم مدیریتی ایجاد شده، اعلام کرد: اینطور نیست و مشکل به وجود آمده بخاطر غیر فعال شدن یک افزونه در نرم افزارهای مدیریت سرور بوده و هیچ ارتباطی به انتقال داده های کاربران از سرور کانادا به سرور ایران ندارد. همچنین هیچ گونه مشکل امنیتی نیز در سیستم اسکریپت سایت وجود ندارد و تمام موارد امنیتی لحاظ شده است. همچنین تاکید می شود که هیچ فایل شخصی اعم از تصویری و … در اختیار هکر قرار نگرفته و در امنیت کامل است.

این فرد درباره افشای اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی نیز گفت: دقیقا اطلاعات ۱۱۶ هزار و ۴۷۸ نفر از کاربران بر اثر این اتفاق به صورت غیر مجاز در سطح فضای مجازی منتشر شده که این اطلاعات حاوی نام کاربری، آدرس ایمیل، نام نمایشی و رمز عبور به صورت کد شده است که البته درصد بالایی از رمز های عبور قابلیت de-code (باز شدن رمز) را ندارد. البته متاسفانه اطلاعات غیر درستی از سوی برخی سایت ها در این رابطه منتشر شده که ما انتظار چنین برخورد نامتعادلی را از سوی این فعالان فضای مجازی نداشتیم.

مدیر این شبکه اجتماعی اعلام کرد: هک شدن این شبکه از ساعت ۲۱ و ۵۰ دقیقه روز سه شنبه ۹ دی رخ داد و تا حدود ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه ادامه داشت که در پی آن منجر به تغییر صفحه اول شبکه اجتماعی شد و به مدت ۲ دقیقه متن مورد نظر هکر بر روی صفحه اصلی نمایش داده شد. پس از گذشت این مدت دسترسی هکر به سرور توسط تیم فنی قطع و عیب یابی سیستم و رهگیری آی پی هکر آغاز شد؛ در نهایت بعد از حدود ۳۰ دقیقه آی پی هکر شناسایی و فایل بارگذاری شده توسط وی پیدا شد.

مدیر این شبکه اجتماعی در مورد نگرانی های کاربران برای امنیت سایر حساب های کاربری شان نیز گفت: رایزنی هایی را با ارائه دهنده خدمات ایمیلی مانند یاهو و گوگل داشتیم و البته این رایزنی ها هنوز ادامه دارد و قرار شده تا قبل از ورود کابران به ایمیل ها پرسش های امنیتی مربوطه از کاربران جهت بازیابی مجدد رمز عبور مطرح شود تا برای کاربران مشکل امنیتی ایجاد نشود.

مدیر فیس نما افزود: پس از این کابران در اولین مراجعه به شبکه اجتماعی فیس نما پیغامی را مبنی بر تغییر اجباری رمز عبور؛ تایید مجدد ایمیل و همچنین تایید حساب کاربری به وسیله ارسال کد به شماره تلفن همراه کاربران مشاهده می کنند و پس از عبور از این مرحله و لحاظ تمام مراحل امنیتی می توانند طبق روال گذشته به فعالیت خود در شبکه اجتماعی فیس نما ادامه دهند.

انتهای پیام/.

۲ comments

  • کیوان

    دوست عزیز بهتره به جای اطلاعات غلط به مردم دادن واقعیت رو به مردم بگید من دیتابیس حدوداً ۹ مگابایتی رو که یوزر خودمم داخلش بود رو دانلود کردم . پسوردهای هس شده همشون قابلیت ریکاوری داره و به راحتی از طریق سایت های دیکود قابل استفاده است .

    بهتره در ورود به کاربران هشدار داده بشه که شبکه هک شده و نسبت به تغییر رمز عبور ایمیلتون اقدام کنید چون بیشتر کسایی که خودم تست کردم رمز عبورشون با ایمیلشون یکی بود و به راحتی عکس های شخصی و اطلاعات مهم داخل ایمیلشون قابلیت انتشار رو دارن کاش مدیران ایرانی بیشتر از اینکه به فکر موقعیت و جایگاهشون باشن به فکر کاربرانشون باشن که به خاطر بی اطلاعی اطلاعاتشون در حال پخش شدنه …

  • برادران هم وطن چرا به هم حمله می کنید مدیر فیسنما که عذر خواهی کرده
    گوگل هم هک شد امنیت فیسبوک که کمتره و راحت دوست من هکش میکنه
    شاهدش خودم هستم که ایمیل کلا از بین رفت
    این حمله هکری معلومه که پشتش یک گروه حرفه ای بوده چون در یک مناسبت ملی بوده می خواهند فیس نما را زمین بزنند حداقل شما با دشمن تولید ملی هم صدا نشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول