برای پالایش فضای مجازی به اندازه کافی تلاش نشده ‌است

به گزارش«وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، قاسم جعفری نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در رابطه با پالایش اینترنت به ویژه شبکه‌های اجتماعی از محتوای غیراخلاقی به اندازه کافی تلاش نشده ‌است.

وی با بیان اینکه در احکام دینی ما همواره به مساله تزکیه تاکید شده‌ است، افزود: نظام اسلامی باید شرایط عروج بندگان خدا را فراهم کند و از ایجاد زمینه‌هایی که می‌تواند مردم را به مسیر گناه برده و از مسیر الهی دور کند، جلوگیری کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: فضاهای مجازی و سایبری امروزه از مصادیق بارزی است که می‌تواند انسان را به مسیر اشتباه هدایت کند. این فضاها حتی از ویروس وبا و ویروس‌هایی که باعث کشته شدن مردم می‌شود هم خطرناک‌تر هستند، زیرا مرگ جسمی به مراتب از مرگ روحی و فکری آسان‌تر است.

وی افزود: حاکمیت وظیفه دارد تا در راستای زمینه‌سازی برای عبادت و معرفت و شکوفایی اخلاقی و انسانی و نزدیکی به خدا و در جهت پالایش مسائلی که می‌تواند باعث لکه‌دار کردن فطرت پاک انسانی شود، تلاش کند که البته از این بابت گرچه کارهایی انجام شده است ولی تلاش آنچنانی نشده‌ است.

جعفری در خاتمه گفت: دولت، مجلس، قوه قضاییه و همه باید در این راستا نقش خود را ایفا کنند و در کنار هم با یک هم‌نوایی برای رفع مشکلاتی که در این راه وجود دارد تلاش کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول