دشمن به‌دنبال بی‌تفاوت کردن جوانان نسبت به مسائل دینی است

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد میرمرشدی در همایش «جوانان امیدان امام (ره) و ولایت» در شهرکرد بابیان این مطلب، اظهار داشت:‌ جوانان ایران اسلامی با تبعیت و اقتدا به علی‌اکبر امام حسین (ع) درصحنه‌های مختلف انقلاب نقش‌آفرینی بی‌نظیری داشته و دارند.

وی افزود: تفکر جوانان انقلابی ایران اسلامی امروز در کشورهای اسلامی دیگر نیز قابل‌مشاهده است که یمن مثالی برای این اتفاق مهم و اساسی است که غرب را به تحیر و استیصال واداشته است.

به گفته میرمرشدی، رشادت‌های جوانان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس که باوجود سن کم و جثه‌ای کوچک، درنبرد بسیار بزرگ بودند، اتفاق عظیمی بود که مایه تعجب همگان شد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به تاسی و پیروی جوانان از ولایت افزود: امام خمینی در نامه‌ای به فرزندش می‌فرماید از جوانی به‌اندازه‌ای که باقی است استفاده کن و پیوند خود را باخدا مستحکم کن چراکه هیچ موجودی جز او سزاوار پیوند نیست.

وی به برخی ویژگی‌های شخصیتی جوانان اشاره کرد و گفت: روحیه جوانان بسیار لطیف است و جوانی را دورانی مناسب برای تهذیب نفس عنوان کرده‌اند که باید این فرصت را مغتنم شمرد.
میرمرشدی افزود: همان‌طور که انقلاب اسلامی را جوانان به پیروزی رساندند، ادامه و استمرار آن نیز بر عهده جوانان است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برخی دام‌های دشمنان برای جوانان، گفت: بی‌تفاوتی و نفرت جوانان نسبت به کسانی که از دین حرف می‌زنند، ازجمله اقداماتی است که دشمن در فضای مجازی آن را دنبال می‌کند تا جوان امروز بی‌تفاوت شده به روحانیت مراجعه‌ای نداشته باشد.

وی ادامه داد: وقتی جوان از روحانیت فاصله گرفت و  نسبت به عالمان دین بی‌تفاوت شد، نسبت به اصل دین هم بی‌تفاوت می‌شود و چون ارتباط با معنویت از آن‌ها گرفته‌شده است، به نابودی کشیده می‌شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه ترس از علم و دانش جوانان کشور را باعث بسیاری دشمنی‌ها و کینه‌ورزی‌های دشمنان اسلام و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: نباید خودمان را دست‌کم بگیریم، امروزه بسیاری از دانشمندان ایرانی در مناطق مختلف جهان مشغول به فعالیت و افتخارآفرینی هستند.

وی همچنین افزود: جوانان باید با بهره‌گیری بهینه از فرصت جوانی و شکوفایی استعدادهای خود، برای اعتلای اهداف عالی انقلاب اسلامی، امام خمینی و مقام عظمای ولایت بیش‌ازپیش تلاش و همت کنند.

همایش جوانان امیدان امام (ره) و ولایت در آستانه ۱۴ و ۱۵ خرداد، با حضور اقشار مختلف به‌ویژه جوانان در مهدیه مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول