امکانات تازه یوتیوب برای خبرنگاران

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، ازجمله این تحولات افزوده شدن بخش جدیدی موسوم به نیوزوایر است.
این بخش با همکاری آژانس خبری اجتماعی Storyful راه‌اندازی شده و از طریق آن می‌توان به فید اخبار تائید شده و معتبر ارزشمند که رویدادهای مربوط به آن‌ها در یوتیوب پوشش داده‌شده دسترسی پیدا کرد.
این دو سایت قبلاً در سال ۲۰۱۱ و برای پوشش اخبار مربوط به انقلاب مردم مصر نیز با یکدیگر همکاری کرده بودند.
تائید اعتبار ویدئوهای خبری کاربران در یوتیوب هم از همین طریق صورت گرفته بود.
آن‌ها امیدوارند با همکاری جدیدشان منبع خبری جدید و معتبری برای پیگیری اخبار توسط خبرنگاران و روزنامه‌نگاران به وجود آید.
YouTube Newswire که ویدئوهای تائید شده شاهدان عینی رویدادهای مهم را نیز منتشر می‌کند اخبار جهانی و محلی را پوشش می‌دهد و از طریق توییتر هم دسترس بوده و داده‌های آن را می‌توان با استفاده از ایمیل نیز دریافت نمود. Storyful قبلاً با فیس‌بوک هم همکاری‌های مفصلی داشته است.
یوتیوب علاوه بر راه‌اندازی نیوزوایر دو بخش دیگر را هم برای تائید ویدئوهای خبری و پشتیبانی از آن‌ها در سایت خود راه‌اندازی کرده است.
یکی از این بخش‌ها First Draft است که در قالب آن گروهی از متخصصان روزنامه‌نگاری در شبکه‌های اجتماعی با همدیگر برای راه‌اندازی وب‌سایتی جدید همکاری می‌کنند.
این وب‌سایت اختصاص به تشریح منابع و ابزاری دارد که برای تائید صحت یا عدم صحت ویدئوهای خبری به کار می‌روند.
WITNESS Media Lab ابتکار عمل دیگری است که در قالب آن طرح‌هایی عمیق و گسترده برای بررسی نقش ویدئوهای خبری در حوزه سیاست، حقوق بشر و … اجرا می‌شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول