تبلیغات وایبری، نگرانی جدید کاربران تلفن همراه

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از آنا، شبکه‌های اجتماعی فضای مناسبی برای توسعه کسب‌وکار و تبلیغات به وجود آورده‌اند، اما همین اقدام راه را برای سوءاستفاده نیز هموار کرده است.
در یک دوره زمانی پیامک‌های تبلیغاتی آزاردهنده آن‌قدر زیاد شد که اپراتورها مجبور شدند برای رهایی مشترکان از مزاحمت این پیامک‌ها، راهکاری جدی بیندیشند.
اما طولی نکشید که با ورود اپلیکیشن های موبایلی، استفاده از این فضا جایگزین پیامک شد. فضایی که در آن به‌راحتی و با صرف هزینه بسیار کم می‌توان با مخاطبان زیادی ارتباط برقرار کرد.
گفته می‌شود وایبر، واتس‌اپ و سایر اپلیکیشن‌هایی ازاین‌دست، روزانه اطلاعات میلیون‌ها کاربر را در سرورهایی خارج از کشور ذخیره می‌کنند و در زمان مناسب به ارگان‌های مختلف می‌فروشند. این تنها راه درآمد این نرم‌افزارهاست و ارزش ذاتی‌ این اپلیکیشین‌ها به کاربران آن‌هاست.
این روزها کاربران وایبر با پیام‌هایی تبلیغاتی مواجه می‌شوند که از سروری در کشور کانادا با پیش‌شماره ۱+ به آن‌ها ارسال می‌شود. بسیاری از این پیام‌های تبلیغاتی هم شامل محتوای غیرمجاز است.
ارسال این پیام‌ها از طریق یک نرم‌افزار انجام می‌شود. خبرنگار آنا با یکی از فروشندگان این نرم‌افزارها تماس گرفت و نحوه استفاده از این پنل‌ها را جویا شد. فروشنده این نرم‌افزار گفت: برای خرید این پنل بسته به نوع آن‌که ویژه، حرفه‌ای و پایه است، باید بین ۵۰ هزارتا ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنید.
به گفته او، انتخاب شماره تلفن مخاطبان در اختیار استفاده‌کننده از نرم‌افزار است، اما یک بانک اطلاعاتی شامل ده‌ها شماره تلفن مشخص و هدفمند نیز وجود دارد که می‌توان آن را خریداری کرد.
وی تأکید کرد که در هر بسته ۵۰ هزار شماره تلفن همراه در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.
او این را هم گفت که با خرید این نرم‌افزار می‌توان انبوهی از پیامک‌های صوتی، تصویری و متنی را برای هر تعداد مخاطب که شماره آن‌ها را در اختیار داشته باشید، ارسال کنید.
این روش تبلیغاتی البته مزیت منحصربه‌فردی دارد و آن‌هم این است که راهکاری برای مسدود کردن آن وجود ندارد. این نرم‌افزار هر بار با یک شماره جدید پیامک‌ها را ارسال می‌کند و به همین دلیل فعلاً راهکاری برای رهایی از آن در اختیار نیست.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول