رشد آهسته اما ۹۰۰ میلیونی واتس‌اپ

گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از گویا آی تی، بر اساس اطلاعاتی که از صفحه شخصی فیس‌بوک مؤسس واتس‌اپ منتشر شد، در حال حاضر این مسنجر مشهور ۹۰۰ میلیون کاربر فعال در هرماه دارد. ماه اکتبر سال پیش، زمانی که فیس‌بوک در حال خرید واتس‌اپ به ارزش ۲۱٫۸ میلیون دلار بود، این شرکت تنها ۴۰۰ میلیون کاربر فعال طی هرماه داشت. این تعداد در ماه آوریل با جهش دو برابری به ۸۰۰ میلیون کاربر رسید.
در حال حاضر فیس‌بوک و واتس‌اپ تنها برنامه‌های غیر گوگلی هستند که نزدیک به یک میلیارد بار دانلود و نصب‌شده‌اند. این رکورد را پیش‌ازاین نرم‌افزارهای Gmail، Google Maps و YouTube را زده بودند.
علی‌رغم محبوبیت بسیار زیاد واتس‌اپ، رشد استفاده کاربران از این برنامه آهسته است. همان‌طور که ذکر شد، واتس‌اپ در فاصله زمانی شش ماه از اکتبر ۲۰۱۴ تا آوریل ۲۰۱۵ رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کرد. این رشد در چهار ماه بعدی به ۱۳ درصد کاهش یافت. پس‌ازآن رشد محبوبیت واتس‌اپ کمی افزایش پیدا کرد و در بازه زمانی ژانویه تا اواسط آگوست نزدیک به ۲۹ درصد و از ۷۰۰ میلیون‌تا ۹۰۰ میلیون بود.
این نکته را باید در نظر داشت که رشد بسیار زیاد واتس‌اپ مدیون برنامه بلندمدت فیس‌بوک بود. شاید خرید ۱ میلیون دلاری اینستاگرام توسط فیس‌بوک نیز اشتباه به نظر برسد و اینستاگرام فعلاً در این حد ارزشمند نباشد اما بعید نیست این برنامه نیز در طی چند سال آینده مانند واتس‌اپ به یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های اشتراک‌گذاری فیلم و عکس بدل شود. چیزی که برای اینستاگرام آن‌چنان نیز دور از ذهن نیست.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول