راهکاری برای مدیریت زمان در استفاده از شبکه‌های اجتماعی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فتا،  مدیریت اطلاعات دیجیتال، به‌زودی به بزرگ‌ترین چالش انسان حاضر تبدیل می شود، از اختراع اینترنت و تلفن‌های هوشمند تنها مدت کوتاهی گذشته و این تازه اول راه است؛ انسان، سازنده فناوری‌های دیجیتال است و باید راه درست زندگی کردن در عصر دیجیتال را یاد بگیرد، کتاب خواندن یکی از فعالیت‌هایی است که شما را در این راه یاری می‌کند.

برای ما، فرار کردن از دیجیتالی شدن و موج اطلاعات دیجیتالی که طی ساعات کاری به یکباره به ما هجوم می‌آورند تقریبا غیرممکن است، بنابراین باید به دنبال راهی بگردیم که دست کم در ساعات غیرکاری، از دنیای دیجیتال پرهیز کنیم، بدین منظور می توانیم برنامه هایی تعیین کنیم تا به ما در این باره کمک کند.

یکی از این برنامه ها می تواند مطالعه کتاب باشد، قواعد زیر به شما کمک می کنند تا به جای اینکه هر روز با حجم عظیمی از اطلاعات در دنیای مجازی روبرو شوید، برای شما ساعات آرام و خوبی را در قالب مطالعه کتاب ها به ارمغان بیاورد.

این قواعد از این قرار هستند:

۱- وقتی به خانه برمی گردید لپ تاپ و گوشی خود را کنار بگذارید؛ شاید در ابتدا این کار خیلی سخت و غیرممکن به نظر برسد ولی امکان پذیر است.

۲- طبیعتا کمرنگ شدن حضور شما در فضای مجازی برای دوستان سوال برانگیز می شود؛ در جواب به عکس العمل دوستان خود آنها را هم تشویق به این امور کنید.

۳- موقع خواب گوشی، تبلت یا وسایلی از این دست را از خود دور کنید؛ اگر این وسایل از شما دور باشند، وسوسه نمی‌شوید مثلا نصف شب تلگرام خود را چک کنید و اگر هم بی‌خوابی به سرتان زد، کتاب بخوانید. مطمئن باشید خیلی زود خوابتان خواهد گرفت.

۴- هنگام صرف وعده های غذایی و حتی بعد از آن هم به سراغ وسایل دیجیتالی خود نروید؛ متاسفانه این هم یکی از عادت رایج ما شده است، سعی کنیم به مکالمه با اطرافیان بپردازیم و این کار خیلی واقعی تر به نظر می رسد!

حالا با اجرای این قوانین زمان بیشتری برای کارهای مختلف خواهید داشت، بهتر تمرکز می‌کنید و هنگام حل مشکلات خلاقانه‌تر عمل می‌کنید، انرژی بیشتری دارید و استرس و فشار کمتری را تحمل می‌کنید.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول