فضای مجازی اتاق فکر نه که صحنه عملیات دشمن است

  • محمدعلی سلیمانی، دادستان دادسرای عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان در دوره آموزشی مبلغین و فعالان مذهبی (ویژه مداحان):

به فرموده مقام معظم رهبری اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است.

در مباحث آسیب شناختى، نهاد خانواده یکى از محورهاى مهم بررسى آسیب هاى ناشى از تحولات خانواده است، ظهور تکنولوژی‌های نوین به همراه تحولاتی که در فضای مجازی بوجود آمده بسیاری از کارکرد‌های خانواده‌ها را دچار اختلال کرده است.

همچنین گسترش فضای مجازی در رابطه فرزندان و والدین نیز تغییراتی بوجود آورده است که از جمله آن می‌توان به کاهش نقش خانواده به عنوان مرجع، کاهش ارتباط والدین با فرزند، از بین رفتن حریم بین فرزندان و والدین و ایستادن در برابر یکی از والدین یا هر دو را اشاره کرد.

در بحث ازدواج‌ها نیز مسائلی، چون ناپایداری ازدواج ها، تغییر الگوی همسرگزینی، نداشتن مهارت برای ازدواج، چشم و هم چشمی، افزایش روابط دختر و پسر در زمان نامزدی بدون عقد، افزایش تنوع طلبی جنسی مردان و … همگی درنتیجه آزادی مطلق در فضای مجازی ایجاد شده است.

در حوزه دینی هم تغییراتی درنتیجه گسترش بی قید و شرط فضای مجازی در جامعه ردخ داده است که شامل؛ کاهش آموزه‌های دینی در خانواده، دوری خانواده از شریعت، کم رنگ شدن حریم‌های دینی در روابط خانوادگی و سوء تبلیغ علیه دین و مذهب جامعه است.

اسلام دین تبلیغ است نه دین جنگ، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار دشمنی خود را به صورت آشکارا اعلام و اقدام کرد، بعد از جنگ تحمیلی نیز پروژه نفوذ آغاز شد و اکنون هم بحث تبلیغ علیه دین و کشور مطرح است.

جمع زیادی از مخاطب تلگرام را ایرانیان تشکیل داده بودند که بی بند و باری یکی از نتایج نفوذ فضای مجازی و آزادی مطلق آن در اجتماع است، همچنین تهی کردن اعتقادات و دامن زدن به آسیب‌های اجتماعی ماحصل این آزادی است در صورتی که اغلب کشور‌های جهان محدودیت و ممنوعیت در فضای مجازی را اعمال می‌کنند.

معاون دادستان کرمان با تاکید بر اینکه راهبرد تبلیغ اسلام امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: این مهم نیز ابتدا باید با شناخت منکر همراه باشد که منکر در مسجد رخ نمی‌دهد بلکه باید در جای درست و نسبت به عامل آن انجام شود.

فضای مجازی اتاق فکر دشمن نیست صحنه عملیات آن است امروز ماموریت شما مداحان و وعاظ حساس‌تر و پر رنگ‌تر از قبل است و باید درحد وسع انجام شود، ضمن اینکه لازم است همه بیانات و مفاهیمی که مداحان در مجلس ارائه می‌کنند با مطالعه قبلی ایراد شود.

/باشگاه خبرنگاران جوان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول