اخراج استاد ایرانی دانشگاه آمریکا به خاطر انتشار طنزی درباره حمله ایران به پایگاه‌های آمریکا

روزنامه آمریکایی “نیویورک تایمز” با انتشار این خبر نوشت:” اشین فنسی استادیار کالج بابسون در نزدیکی شهر بوستون آمریکا پس از اینکه مطلبی طنز در صفحه فیسبوک خود درباره حمله موشکی تلافی جویانه ایران منتشر کرد، از سوی دانشگاه اخراج شده است.

او روز 5 ژانویه (1 هفته پیش و زمانی که هنوز سپاه پاسداران به مواضع آمریکا حمله نکرده بود) در این مطلب به طنز نوشته بود: رهبران ایران نیز در واکنش به توییت ترامپ مبنی بر بمباران 52 مرکز در ایران از جمله مراکز فرهنگی، باید لیستی از 52 مرکز فرهنگی آمریکا را از جمله «مال آمریکا» (یکی از بزرگ ترین مارکز تجاری جهان)  در «مینه‌سوتا» و منزل کارداشیان را در لیست اهداف بمباران قرار دهند.

این نوشته استاد ایرانی‌تبار پیش از آنکه او آن را از صفحه شخصی خود پاک کند به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و در نهایت با وجودی که این استاد ایرانی این مطلب را از صفحه شخصی خود برداشت، اما مقامات دانشگاه تصمیم گرفتند او را اخراج کنند.

این استاد ایرانی‌تبار در بیانیه‌ای دیگر با اشاره به اینکه امیدوار بوده کالج بابسون در تصمیم خود صرف نظر کند از اینکه هیات امنای این دانشگاه خصوصی از  حق ابراز عقیده آزاد او دفاع نکرده‌اند، اظهار تاسف کرده است. مسئولان کالج بابسون گفته‌اند اخراج این استاد قطعی است و قابل تجدیدنظر نخواهد بود.

گفتنی است طی 1 هفته گذشته شبکه های آمریکایی«توییتر» و «اینستاگرام» نیز صدها مطلب و حساب کابران ایرانی خود را که با انتشار تصویر سردار شهید «قاسم سلیمانی» به اقدام تروریستی دولت آمریکا در ترور این مقام عالی رتبه نظامی ایران، اعتراض کرده بودند را حذف کرده است.

/عصر ایران/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول