یادداشت| فتنه مجازی

بهروز مردانی‌نژاد یادداشتی درخصوص التهابات فضای مجازی در قضیه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین و لزوم نظارت بیشتر بر این فضا نوشته است، متن این یادداشت به شرح زیر است؛

فاجعه غم‌بار سقوط هواپیمای مسافربری در بحبوحه سیلی سخت، به قاتلان سردار بی‌نظیر، شجاع و مدبر جبهه مقاومت، بسیار جگرسوز و اندوه‌بار بود به‌طوری که به یکباره تمامی شیرینی حاصل از عملیات بی‌بدیل موشک‌باران پایگاه فوق پیشرفته عین‌الاسد را، تلخ و قلب‌های ملت‌های منتقم خون سرداران مقاومت را غرق در اندوه و ماتم کرد.

شجاعت و صداقت سردار سربلند سپاه در پذیرش خطای انسانی در شلیک موشک بخشی از واقعیت این واقعه دردناک بود، اما تمام واقعیت این واقعه چیست؟

هر چند کمیته‌های مختلف و دستگاه‌های مسؤول، مشغول بررسی‌ ابعاد مختلف این موضوع بنابر مسؤولیت ذاتی و قانونی خویش هستند و البته لازم است که همگان حوصله به خرج داده و با خویشتنداری منتظر نتایج این تحقیقات و بررسی‌ها باشیم، اما نباید از یک موضوع کلان و اساسی غافل شد و آن غفلت و بی‌عملی مسؤولان مربوطه در خصوص مرزهای فضای مجازی و محافظت از دیتاها و بیگ دیتاهای کشور است.

مسؤول حفاظت از این فضای مجازی کیست؟ مگر رهبری معظم نفرمودند اهمیت این فضا از اهمیت انقلاب اسلامی بیشتر است؟ مگر نفرمودند من اگر رهبر نبودم می‌رفتم و مسؤول فضای مجازی کشور می‌شدم؟

آیا از این واضح‌تر و محکم‌تر می‌شود راجع به یک موضوع تاکید کرد؟ پرسش اساسی در خصوص کیفیت و چگونگی رخداد خطا در بروز این فاجعه دردناک این است که دشمن چگونه از همین طریق به‌راحتی تمام توانست هم ضربه اول یعنی زدن هواپیمای مسافربری را و هم پشت سر آن ضربه دوم یعنی تشویش اذهان و افکار عمومی را وارد کند؟

به‌راستی فضای مجازی ما در اختیار کیست؟ چه کسانی خواسته یا ناخواسته اختیار فضای مجازی ما را در دست دشمنان قرار داده‌اند؟

آنچه واضح و مشخص است این است که برخی ادمین‌های فضای مجازی در داخل کشور قرار دارند.

برای اهل فن، این امری بدیهی و کاملا روشن است، چگونه این همه بی‌مبالاتی و بی‌دقتی صورت می‌گیرد؟ این بی‌توجهی بسیار خطرناک و فاجعه‌بار است، این از هرگونه اشغال نظامی به مراتب بدتر است.

قطعا اثرات مخرب و سوء چنین بی‌مبالاتی تباهی آینده کشور و نابودکننده تمامی دستاوردهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و تمامی داشته‌های تاریخ کشور خواهد بود.

عجیب است که عده‌ای یا در خوابند یا خود را به خواب زده‌اند، اگر چنانچه توجه کافی به اهمیت این موضوع نشود در آینده‌ای نه چندان دور، تمامی هویت و کیان ایران اسلامی در معرض نابودی قرار خواهد گرفت.

 فریادرسان کجایید؟ شما را چه شده است؟ تمام ضرباتی که داریم می‌خوریم از این ناحیه است، دشمن تمامی فضای ما در اشغال گرفته و با برتری کامل ضرباتی پی در پی از این ناحیه وارد می‌کند.

تغییر ذائقه‌ها، به‌ویژه اذهان جوانان و نوجوانان، تبدیل دوست به دشمن و دشمن به دوست، تغییر و تبدیل خواسته‌ها به مطالبات دشمن و هر آنچه از مصیبت‌هایی که شاهد آن هستیم از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد، خدایا کی می‌خواهیم به خودمان بیاییم؟ نکند که دیر و خیلی دیر شود؟

/فارس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول