آسیب های فضای مجازی نگران کننده است

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه صد و بیست و هشتمین جلسه شورای اجتماعی کشور:
  • جلسه امروز در تکمیل جلسه قبلی با موضوع تاثیر نهاد‌های دینی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.
  • در جلسه قبل گزارشی ارائه و مشخص شد که نهاد‌های دینی با همکاری سایر نهاد‌ها می‌توانند تاثیر مثبتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.
  • گزارش‌ها، نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های علمی صورت گرفته درباره تاثیر نهاد‌های دینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی مثبت بوده است، گفت: قرار شد مصوبه‌های این جلسه به عنوان یک سند بالادستی تنظیم شود تا همکاری بین نهاد‌های دینی با تقسیم کار مناسب در هر بخشی مورد بررسی قرار گیرد که البته در این سند وظایف هر حوزه به خودش واگذار می‌شود.
  • موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد بحث فضای مجازی بود که گزارشی از حوزه فضای مجازی و آسیب‌های آن ارائه شد، درست است که استفاده مثبت از فضای مجازی همواره مورد تاکید است، اما آسیب‌ هایی که در فضای مجازی وجود دارد بیشتر از تاثیر مثبت آن و نگران کننده است.
  • بنابراین تصمیم گرفته شد کارگروهی تعیین و آسیب‌های مربوط به حوزه فضای مجازی به این کارگروه واگذار و آسیب‌های اجتماعی حاصل از فضای مجازی نیز کنترل شود، در واقع در کارگروه، استفاده مثبت از فضای مجازی به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.
  • کمک گرفتن از حوزه علمیه خواهران موضوع دیگری بود که در این جلسه مطرح و قرار شد در کارگروه همکاری حوزه‌های علمیه خواهران و آموزش و پرورش با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی به صورت عملی مورد بررسی قرار گیرد تا از ظرفیت‌های حوزه در مدارس بهره بگیریم.
  • آسیب‌های اجتماعی را فقط می‌توان در حوزه اجتماعی و به صورت پیشگیرانه حل کرد چرا که بهترین روش برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی روش پیشگیری است، امیدواریم این مسئله را از همین مسیر به پیش ببریم و به موفقیت برسیم.

/شبکه خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول