وزارت ارتباطات در ساماندهی فضای مجازی کوتاهی کرده است

حجت الاسلام ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دانا در پاسخ به این سئوال که با توجه به شیوع شایعات مختلف درباره ویروس کرونا در فضای مجازی و التهاب آفرینی در این حوزه چه نهادی مسئولیت سامان دهی این فضا را بر عهده دارد، گفت:

  • فضای مجازی متاسفانه فضای بسیار مسمومی است که در حال حاضر بحث شایعه سازی درباره بیماری کرونا در این فضا بسیار مطرح است. اگر پیشتر در خصوص تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب نسبت به افراد حقیقی و حقوقی که در این فضا به وفور اتفاق می افتاد پیشتر برخورد جدی صورت گرفته بود امروز شاهد چنین شایعاتی درباره یک بیماری که مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده نبودیم.
  • وزارت ارتباطات اگر به طور جدی این فضا را ساماندهی می کرد و برخورد جدی در این حوزه انجام می گرفت، شاید الان شاهد شایعاتی که جو روانی جامعه را بهم ریخته و برای مردم ایجاد استرس و نگرانی کرده است،  نبودیم.
  • در شرایطی که مشکل انتشار این بیماری کشور را درگیر کرده است، اینگونه شایعه پراکنی ها مشکلات را دوچندان می کند، ما امروز نیازمند ایجاد یک جو روانی صحیح و واقعی در جامعه هستیم تا با برخورد جدی و درست با این بیماری مقابله کنیم.
  • پیشتر در قبال فضای نابه سامان مجازی در کشور کوتاهی شده است، بحث مدیریت فضای مجازی همواره مطرح بوده است اما هم وزارت ارتباطات و هم شخص رئیس جمهور به نوعی در این حوزه اقدام شایشته ای انجام ندادند و این فضا را بدون نظارت کافی رها کردند. متاسفانه همین موارد سبب شده که حتی برخی به سلامتی مردم هم توجه نکنند و با نشر اکاذیب اهداف خود را علیه سلامتی جسمی و روانی جامعه دنبال کنند.

/دانا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول