۷ قانون بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

مجازیست-برای استفاده حرفه ‎ای و کارآمد از هر چیزی، ضروری است تا اصول آن مورد توجه قرار گیرد. بدون شک شبکه‎ های اجتماعی در چند سال اخیر، به مهمترین بستر بازاریابی تبدیل شده است. علت این امر نیز به خاطر حضور فوق ‎العاده افراد در آن است. برای مثال شما با نصب یک بیلبورد تبلیغاتی، در بهترین حالت ممکن می توانید چند نفر از افراد محل تعیین شده را به سمت خود جلب کنید، با این حال در شبکه ‏های اجتماعی شما با مخاطبان میلیونی طرف بوده و این امر باعث خواهد شد تا شانس رشد بسیار خوبی را داشته باشید. در این رابطه قصد بررسی هفت اصلی را داریم که در استفاده تجاری از هر شبک ه‏ای، باید مورد توجه قرار گیرد.

۱-برای هر استراتژی خود یک محدوده زمانی تعیین کنید

نخستین اقدامی که باید انجام دهید این است که برای هر یک از استراتژی ‎های خود یک نقطه پایان را تعیین کنید. این امر در حالی است که بسیاری از افراد در این رابطه اقدامات لازم را انجام نداده و همین موضوع باعث می ‎شود تا شاهد یک استراتژی برای چندین سال باشیم. در این رابطه اصل کلی نیز وجود ندارد. علت این امر به این خاطر است که برخی از استراتژِی ‎ها بلند مدت و برخی کوتاه ‎مدت هستند. درواقع تنها کافی است تا به محدوده زمانی هر یک از آنها توجه داشته باشید . در این رابطه بررسی استراتژی ‎های انجام شده از سوی سایر برندها نیز یک اقدام سودمند خواهد بود.

۲-اهداف خود از تبلیغات در شبکه‏ های اجتماعی را بدانید

درواقع شما باید در ابتدا هدف خود را از تبلیغات تعیین کنید تا براساس آن، بهترین شیوه‎ ها را بتوان انتخاب کرد. برای مثال ممکن است شما تنها بخواهید که برند شما مطرح شود تا توجهات به سمت شما و در نهایت فروش محصول شکل گیرد. تحت این شرایط دیگر نیازی به تبلیغ مستقیم محصولات نخواهد بود. برای درک بهتر از این موضوع توصیه می ‎شود تا مقالات مرتبط با موضوع تبلیغات را مورد بررسی قرار دهید. این امر باعث خواهد شد تا در بودجه شما، صرفه‎ جویی خوبی شود.

۳-موارد تاثیرگذار و بدون فایده را بیابید

دلیل اهمیت این موضوع برای انجام تنها اقداماتی است که به معنای واقعی تاثیرگذار خواهند بود. بدون شک شبکه ‎های اجتماعی با یکدیگر متفاوت بوده و این امر باعث خواهد شد تا فعالیت یکسان در همه آنها، بدون فایده باشد. همچنین باید با تحلیل درست از مخاطبین هر شبکه و امکانات آنها، فهرست خود را تکمیل کنید. در این رابطه فراموش نکنید که این اقدام شما در نقطه ‎ای به پایان نرسیده و لازم است تا همواره به آن بیفزایید.

۴-رقبای خود را بشناسید

هیچ اقدامی در زمینه بازاریابی بدون شناخت درست رقبا، کامل نخواهد بود. در این رابطه ضروری است تا به خوبی رقبای اصلی و مواردی که در حال حاضر تهدید جدی محسوب نمی ‎شوند را مورد بررسی قرار داده و اقدامات آنها را زیر ذره بین بگذارید. این امر باعث خواهد شد تا با مشکلات به مراتب کمتری مواجه شده و بتوانید از با آگاهی از ضعف ‎های موجود، عملکرد خود را بهبود بخشید.

۵-به وضعیت بودجه خود توجه داشته باشید

بسیاری از استراتژی ‎ها علی رغم جذابیت بسیار بالا، هزینه‎ بر محسوب شده و ممکن است با وضعیت بودجه شما تناسبی نداشته باشد. درواقع در بازاریابی شما باید قبل از هر تصمیمی، به بودجه خود نیز نگاهی بیندازید. همواره این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که ممکن است بنا به هر دلیلی، اقدام شما با نتایج لازم همراه نباشد، تحت این شرایط اگر بودجه شما به صورت کامل خالی شده باشد، بدون شک توان انجام اقدامی دیگر یا پیگیری‎ های لازم را نخواهید داشت، با این حال این امر به معنای این امر نخواهد بود که شما تا ابد باید موارد کم‎ هزینه را انتخاب کنید. درواقع شما می‎توانید با یک دوره برنامه ریزی و کاهش هزینه ‎های خود، به بودجه لازم برای طرح ‎های بزرگ ‎تر نیز دست پیدا کنید. درواقع در این رابطه تنها مسئله زمان شروع مطرح است.

۶-تفاوت میان صفحات شخصی و تجاری را بدانید

بدون شک همه ما تجربه ایجاد یک صفحه شخصی را داشته ایم، با این حال در رابطه با موارد تجاری، همه چیز کاملا متفاوت بوده و لازم است تا تفاوت‎ های آن را به خوبی بدانیم. اگرچه ممکن است تصور کنید که در این رابطه بررسی دو صفحه شخصی و تجاری به صورت همزمان، اقدامی هوشمندانه خواهد بود. با این حال بهترین اقدام در این زمینه استفاده از نظرات افراد حرفه ‎ای است. به همین خاطر سخنرانی، پادکست و مقالات افراد مطرح در زمینه تولید محتوا و بازاریابی اینترنتی را مورد توجه قرار دهید. همچنین همکاری با فردی که سابقه فعالیت در این زمینه را دارد نیز یک اقدام کاملا سودمند خواهد بود.

۷-بهترین شبکه‎ ها را انتخاب کنید

همواره باید دو مورد را در انتخاب شبکه و یا شبکه ‎های خود مورد توجه قرار دهید. نخست میزان محبوبیت آن در بین جامعه هدف و دیگری تناسب آن با نوع کسب و کار شما. برای مثال ممکن است شما یک برند آموزشی باشید. تحت این شرایط اولویت اول در زمینه میزان تناسب، یوتیوب خواهد بود و با این حال اگر در زمینه تولید پوشاک فعالیت دارید، اینستاگرام گزینه مناسب ‎تری محسوب می‎شود ، با این حال میزان محبوبیت، می ‎تواند این آمارهای کلی را تغییر دهد. در نهایت فراموش نکنید که همواره انتخاب چند شبکه سودمند نبوده و ممکن است باعث شود تا فعالیت‎ های شما در سطح معمولی قرار گیرد. این امر در حالی است که برخی بسیاری از برندها با انتخاب یک یا نهایت دو شبکه، امکان عمیق شدن را فراهم می‎کنند، با این حال توصیه می ‎شود که در ابتدا یک شبکه را مورد توجه خود قرار داده و پس از رسیدن به جایگاه لازم، به سراغ موارد دیگر بروید. این امر باعث خواهد شد تا امکان تمرکز کردن شکل گیرد.

/فرصت امروز به نقل از allbusiness/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول