نبود امکانات دلیلی برای توقف آموزش مجازی نیست

مجازیست-اسفندیار اختیاری،نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی:

  • اصولا آموزش در فضای غیرحضوری دسترسی به امکاناتی همچون اتصال به اینترنت، در اختیار داشتن تلفن همراه هوشمند، کامپیوتر و … را می‌طلبد که ممکن است بعضی از مناطق با کمبود امکانات این چنینی مواجه باشند اما این موضوع دلیل منطقی برای توقف طرح‌های آموزشی مجازی نیست.
  • باید از ابزارهای مختلف برای مناطق مختلف استفاده کرد، به طور مثال، برای مناطقی که به اینترنت متصل نیستند می‌توان بخش اصلی آموزش را به صدا و سیما و شبکه‌ آموزش هدایت کرد، رسانه ملی گستره قابل توجهی دارد و بسیاری از مناطق می‌توانند از طریق صدا و سیما آموزش ببینند.
  • پویش یا اردوهای کوتاه مدت هم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در شرایط شیوع کرونا می‌توانند برگزار شوند.
  • در مناطقی هم که امکان دسترسی به اینترنت یا تلویزیون وجود ندارد، معمولا تراکم جمعیت کم است، در نتیجه با همکاری نهادهای مختلف می‌توان اردوهای ساعتی کوتاه مدت برگزار کرد اما این دیدگاه که چون یک منطقه به بعضی خدمات دسترسی ندارد کارهای آموزشی و فرهنگ‌سازی انجام نشود، درست نیست.
  • طرح آموزش در فضای مجازی چه در قالب طرح تابستانی چه غیرتابستانی اگر برای رشد آموزش و فرهنگ‌سازی باشد، مورد تائید است و دلیلی برای مخالفت با آن وجود ندارد.
  • طرح مدرسه تابستانی به تازگی اجرا می‌شود و هنوز به طور کامل معرفی نشده است و نیز نتایج این طرح باید در طول زمان مورد بررسی قرار بگیرد و ابعاد مثبت و منفی‌ آن شناخته شود اما هیچ عقل سلیمی اجرای طرح آموزشی مناسب و سازنده را رد نمی‌کند. یکی از نکات مثبت این طرح هزینه‌بر نبودن آن برای مخاطبان و متقاضیان است.
  • مدرسه تابستانی با کارگاه‌های آموزشی فرهنگی و هنری ویژه نوجوانان از هفتم تیرماه در فضای مجازی آغاز به کار کرد.
  • این مدرسه به صورت رایگان از به مدت ۶ هفته در قالب کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های نمایش و بازیگری تئاتر، گویندگی و اجرا، انیمیشن، فیلمسازی، داستان‌نویسی، موسیقی، طنز و قرآن با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود. همچنین زنگ آموزش‌های شهروندی و موفقیت از دیگر برنامه‌های این مدرسه است.
  • هر کارگاه آموزشی در قالب پنج جلسه تصویربرداری و به صورت ویدئوهای ضبط شده در نشانی اینترنتی https://nojavanestan.ir/ و صفحات مدرسه تابستانی در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، آپارات و غیره با شناسه ۹۹tabestani قابل دسترسی است.

/ایرنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول