کرونا کسب و کار در فضای مجازی را بازتعریف کرد

مجازیستداود شریفی، کارآفرین و مدرس اینترنتی:

  • کسب و کار در فضای مجازی نه تنها نیاز به سرمایه های کلان ندارد بلکه یاد گیری راه و روش آن راحت و برای همه اقشار جامعه امکانپذیر است با اینکه برخی ها فکر می کنند فضای مجازی تنها برای قشر خاصی است درحالی که اینگونه نیست هر کسی با هر استعداد و توانمندی که دارد می تواند وارد این فضا شود و از آن کسب درآمد کند.
  • اگر چه شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی بعضی از کسب و کارها و خانه نشینی مردم شده است اما فضای مجازی بیش از گذشته رونق گرفته است و مردم بسیاری از نیازهای خود و یا حتی تمام آن را از طریق فروشگاه های مجازی تامین می کنند.
  • امروز شاهدیم که بسیاری از فعالان تاثیر گذار بر اقتصاد دنیا فعالیت خود را مبتنی بر فضای وب و مجازی به پیش می برند و فروشگاه های عظیم و تاثیرگذار آنان در اینترنت از سراسر دنیا مشتری دارد.
  • امروزه بسیاری از کاسبان حاضر هستند از طریق فضای مجازی اجناس خود را به فروش بگذارند از این رو با ورود افراد به بازاریابی شاهد فروش بیشتر و به تبع آن تولید رونق می گیرد.
  • برای اینکه یک بازار یاب خوب باشیم باید کسب و کارهای مختلف را بشناسیم و از طرفی با فضای وب و ظرفیت ها و امکانات آن آشنا باشیم تا بتوانیم با ارتباطات در فضای مجازی به اهداف مالی و اقتصادی خود دست پیدا کنیم.
  • بسیاری از مردم به یادگیری علاقمند هستند از این رو در شبکه هایی که آموزش ها ارائه می شود حضور پیدا می کنند و این امر باعث زیاد شدن افراد و در نتیجه بازتاب تبلیغات می شود.
  • با ساده ترین زبان می شود مردم را به صفحه های اینستاگرامی و سایر نرم افزارهای جامعه محور سوق داد و از این طریق خدمات مناسب ارائه کرد امروزه نیز با توسعه این فناوری اقشار مختلف مردم استقبال می کنند.
  • ترس از قضاوت دیگران مانع فعالیت بعضی از افراد در فضای مجازی می شود ولی این ترس به افراد این شجاعت را نمی دهد که توانمندی هایشان و آنچه را که بلد هستند را با دیگران به اشتراک بگذارند.
  • فروش آنلاین نیاز به وبگردی، ارائه آموزش، ارتباط با سایر پیچ ها، بازاریابی و سایر موارد دارد تا رونق بگیرد و ممکن است در اوایل کمی سخت و حوصله بر به نظر برسد ولی بعد از آن به راحتی می تواند از این فضا به سود خود استفاده کرد.
  • برای اینکه تولید ملی را افزایش دهیم باید در مرحله اول دغدغه مساله فروش آن را حل کنیم که این امر نیز با فروش در فضای مجازی و تبلیغ در این فضا جبران می شود.
  • امروزه باید ذهنیت ها به سمت فروش آنلاین برود و این نوع فروش نیاز به اجاره بها، استخدام نیروی های متعدد و یا مکان خاصی ندارد بلکه با کمترین امکانات می توان بیشترین سوددهی را به دست آورد.
  •  ۳۰ میلیون کاربر ایرانی در فضای مجازی فعال هستند که باید از این فرصت به نحو درست استفاده کرد.
  • برخی از فیلتر شدن شبکه هایی از جمله اینستاگرام نگران هستند اما اگر شبکه ای فیلتر شود به تبع شبکه دیگری جایگزین آن شد از این رو باید با قدرت از بستر قدرتمند فضای مجازی استفاده کرد.
  • در واقع تولید محتوای مناسب و ارائه خدمات شایسته مردم را به خرید کالاها سوق می دهد که ما امروز افرادی را می بینیم که از این شبکه ها میلیونی در ماه درآمد دارند و باعث کارآفرینی و رونق تولید برای سایر افراد شده اند.
  • استفاده از فضای مجازی بازی دو سر سود است هر کسی در هر حوزه ای توانمندی دارد به مرحله نمایش بگذارد و با بازاریابی نه تنها برای خود بلکه برای دیگران نیز سودآفرینی کند.
  • مهارت آموزی، یادگیری بازاریابی و تولید محتوا نقش مهمی در بهره مندی از فضای مجازی دارد.

/خبرگزاری جمهوری اسلامی/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول