تاثیر فضای مجازی در زندگی واقعی

مجازیست-جالب است بدانید که درحالیکه مهمترین اخبار دنیا را در این چند ماه اخیر ماجرای شیوع ویروس کرونا در برگرفته است به گفته پژوهشگران شبکه‌های اجتماعی، از اواخر اسفند تا اواخر فروردین سال جاری، ترند اول توییتر فارسی #کرونا بوده و در تلگرام و اینستاگرام نیز بیشترین مطالب حول موضوع کرونا منتشر شده است. از ابتدای شیوع کرونا تا به الان که پنج ماه از شیوع این ویروس می گذرد کمپین ها و هشتگ های زیادی ساخته شد. مدافعان سلامت، در خانه می مانیم ، ماسک بزنیم و سایرکمپین های جدی که شاید برای مقابله با این ویروس بسیار موثر بوده است و اشخاص زیادی سعی کرده اند با آگاه سازی و اطلاع رسانی ها نقش مهمی را ایفا کنند.

#در- خانه- بمانیم، از اولین کمپین‌هایی بود که در شبکه‌های اجتماعی تشکیل شد و به‌سرعت گسترش یافت. قابل تصور نیست که اگر شبکه‌های اجتماعی نبودند، این کمپین چقدر می‌توانست موفق باشد و می‌توان گفت که این شبکه‌ها با فراهم آوردن فضای تذکر مردم به مردم، نقش مهمی در «کنترل اجتماعی» برای رعایت نکات بهداشتی درون جامعه ایران ایفا کرد.

#کرونا-_را_شکست_می‌دهیم، کمپین بعدی بود. کمپینی که برای نخستین بار در رسانه ملی استفاده شد و سعی در آگاه‌سازی مردم داشت. بنگریم اگر شبکه های مجازی نبود قطعا فاجعه عمیق تری رخ می داد و مقابله با کرونا بسیار سخت بود و نرخ فراگیری کرونا از این بیشترمی شود.

الان که کرونا به اوج خود رسیده و در موج سوم از شیوع این ویروس هستیم آنگونه که در فضای مجازی هشتگ می زنیم در خانه بمانیم در زندگی واقعی عمل نمی کنیم.در روزهای اول شیوع این ویروس ترس و نگرانی از مبتلا شدن به این ویروس و ناقل بودن بیشتر افراد رعایت می کردند و ماسک می زدند و دستکش می پوشیدند به طوری که ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کنند نایاب شده بود و خبری از مسافرت و گردش و دورهمی نبود اما متاسفانه ترس از این بیماری از بین رفت و در کشور ما تقریبا روزانه ۲۰۰ نفر جان خود را در اثر این بیماری از دست می دهند.

کشور ما سومین کشور مبتلا به این ویروس شده است. ما با در خانه ماندن می توانیم جان خود و عزیزانمان را نجات دهیم کادر درمانی خسته شدند. بسیاری از کادر درمان مبتلا شدند عده ای جان خود را از دست دادند اگر ما مانند روزهای اول رعایت کنیم و به پویش های در خانه بمانیم، ماسک بزنیم بپیوندیم می توانیم زنجیره این بیماری را قطع کنیم و هر چه زودتر به زندگی عادی نزدیک شویم.

البته در فضای مجازی علاوه بر اطلاع رسانی های مفید و آموزنده گاهی شایعاتی نیز پیش می آید که زندگی ها را مختل می کند و استرس و نگرانی را دو چندان می کند پس بهتر است به شایعات توجه ای نکنیم و با رعایت کردن از دست این بیماری رهایی پیدا کنیم.

/دریا نیوز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول