تماس‌های نیم بها مشوق مناسبی برای استفاده از پیام رسان داخلی نیست

مجازیست-جواد محمدی،کارشناس حوزه فناوری:

  • قیمت گذاری برای تماس‌های پیام رسان‌های داخلی امری غیرکارشناسی است که می‌تواند باعث کاهش استقبال مردم از نرم افزار‌های بومی و افزایش استفاده از نرم افزار‌های خارجی شود.
  • بسیاری از پیام رسان‌های خارجی برای میزبانی از تماس مشترکان هزینه دریافت نمی‌کنند و تنها برخی از پیام رسان‌ها مانند واتس آپ به بهانه ارائه خط تماس مستقیم به صورت اشتراک سالانه ۱ دلار دریافت می‌کنند.
  • هزینه اشتراک مربوط به پیام رسان هاست و ارتباطی به شرکت ارائه دهنده اینترنت ندارد.
  • تعرفه گذاری ۵۰ درصدی تماس‌های صوتی میان پیام رسان‌های داخلی با خطوط ثابت نسبت به خطوط مخابراتی مشوق مناسبی برای استفاده از این خدمات نیست.
  • یکی از دلایل عدم توفیق پیام رسان‌های ایرانی در مقایسه با رقبای خارجی خود عدم حمایت و تفویض برخی از خدمات به فعالان این حوزه است.
  • پرداخت درآمد‌های مربوط به تولید محتوا و تجارت گیگ به نرم افزار‌های داخلی می‌تواند زمینه توسعه این پیام رسان داخلی فراهم کند.
  • با این قیمت گذاری بر روی تماس‌های صوتی پیام رسان‌های بومی عملا کفه ترازو به سمت استفاده از پیام رسان‌های خارجی سنگین خواهد شد و چه دلیل یا صرفه اقتصادی برای کاربر داخلی دارد که هزینه اینترنت به همراه هزینه تماس صوتی را پرداخت کند.
  • این طرح در عمل اقدامی کور برای استفاده از نرم افزار‌های خارجی است و عملا باعث افزایش کاربران نرم افزار‌های خارجی است.
  • شرایط برای رقابت نرم افزار‌های بومی و خارجی نابرابر است و این قوانین دست و پاگیر نیز فاصله موجود را افزایش خواهد داد.

/میزان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول