اجرای طرح «حفظ موضوعی قرآن» در پیام‌رسان‌ها

مجازیست-طرح حفظ موضوعی قرآن به همت اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان گلستان و با مشارکت مؤسسه کریمه آل‌رسول(س) از طریق کانال گلستان قرآن در پیام‌رسان ایتا و سروش اجرا می‌شود.

این طرح براساس کتاب «درسنامه حفظ موضوعی قرآن کریم» تألیف حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حکیمی و خانم مؤذن انجام می‌شود که با مقدمه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور، داور بین‌المللی کشورمان تألیف شده است.

این کتاب شامل هشت فصل و ۱٠٠ درس، هر درس ۱٠ آیه و در مجموع هزار موضوع و هزار آیه و با محوریت ترجمه آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی است.

بنابر گفته حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حکیمی، مدیر مؤسسه کریمه «از فواید آموزش حفظ موضوعی قرآن می‌توان به حفظ قرآن مقدمه انس با قرآن، حفظ موضوعی زمینه تدبر بیشتر در آیات، تلاوت و حفظ، همراه با مفهوم و محتوا، استدلال و استناد به آیات، آشنایی با معارف قرآن و سخن گفتن با قرآن اشاره کرد».

وی ادامه داد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در زمینه حفظ قرآن، مؤسسات و مراکز قرآنی اجرای این طرح را در فضای مجازی به ویژه در این شرایط کرونایی و عدم امکان شرکت در کلاس‌های حضوری، جدی بگیرند.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای شرکت در این طرح می‌توانند به کانال golestan_quran@ در پیام‌رسان‌های سروش و ایتا مراجعه کنند.

/ایکنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول