ضرورت توجه به توسعه بازار کسب وکارهای اینترنتی

مجازیستبا شیوع ویروس کرونا و سایه افکندن بر سراسر جهان فضای کسب‌وکارهای حقیقی سمت‌وسویی جدید به خود گرفته و سیاری از مشاغل را وادار به تعطیلی کرده است.

در کشور ما نیز شبوع این همه‌گیری بسیاری از کسب و‌کارها را از رونق انداخت و عملا رو به تعطیلی رفتند، هر چند که دولت تدابیر مختلفی برای کاهش تعطیلی‌ها مدنظر داشت اما حجم این ویروس و سرعت انتشار آن به حدی بود که برای کنترل آن باید روزهایی را تعطیل کرد همانگونه که در سراسر جهان این اتفاق افتاد.

نکته قابل تامل این است که در بحبوحه شیوع کرونا ویروس و قربانی گرفتن این مهمان ناخوانده از سراسر جهان و همچنین کسادی بازارها و مشاغل پررونق فرصت‌هایی دیده شد که باید با دقت بیشتری آنها را بررسی کرد.

گسترش تکنولوژی در چندین سال اخیر بسیاری از مسافت‌ها را کاهش داده یا به کلی از بین برده به گونه‌ای که امروز جهانی با شمار جمعیت بیش از هفت میلیارد نفر تبدیل به یک دهکده کوچک شده و همین مورد باعث شده فرصت‌های نوینی در حوزه مشاغل مجازی ایجاد کند.

با شیوع کرونا ویروس و تعطیلی کسب و‌کارها، بازار جدیدی به سوی نگاه‌های مردم باز شد و آن کسب و کارهای مجازی و اینترنتی است؛ امروزه بسیاری از مشاغل برای جلوگیری از ورشکستگی مجبور ‌به حضور و فعالیت در فضای مجازی شده‌اند.

سحر سروش، صاحب برند ارکیده‌کو:

  • امروزه همه در فضای مجازی حضوری فعال دارند و بنده در ابتدا با بهره‌مندی از آموزش‌های آنلاین کار خود را شروع کردم و خوشبختانه امروز توانستم به بخشی از اهدافم برسم.
  • برای حضور موفق در کسب و کارهای مجازی لازم است آموزش‌های مختلفی را ببینیم؛ فعالیت در اینترنت بدون آموزش قطعا منجر به شکست می‌شود.
  • افراد سودجوی بسیاری هستند که از روش‌های نادرست در اینترنت کسب درآمد می‌کنند، در صورتی که نظارت درستی بر فعالیت‌های فضای مجازی شود راه برای کسب‌وکارهای قانونی بهتر فراهم خواهد شد.

مجتبی سامانی‌نژاد،صاحب سایت کالانو:

  • یکی از مهم‌ترین مشکلات کسب‌وکارهای مجازی در کشور نبود صداقت اصالت کالا در سایت‌های مطرح است که مشکلات مختلفی را برای خریدار فراهم می‌آورد.
  • بعضا مشاهده می‌شود یک کالا در چندسایت مطرح قیمت‌های کاملا متفاوتی دارند که این مهم سردرگمی خریدار را در پی خواهد داشت.
  • مهم‌ترین راه موفقیت در کسب و کار اینترنتی را افزایش خدمات مانند، ارسال رایگان، پشتیبانی فنی و مرجوعی دانست و عنوان کرد: این اقدامات اعتماد مخاطب را جلب می‌کنند.

بنابراین با توجه به شرایط موجود لازم است که کسب و کارهای حقیقی در حوزه مجازی فعالیت‌های خود را آغاز کنند، زیرا با توجه به توسعه روزافزون تکنولوژی درآمد در فضای حقیقی روزبه‌روز دشوارتر خواهد شد و بر اساس پیش‌بینی‌های به‌عمل آمده در آینده نه‌چندان دور بسیاری از مشاغل حقیقی از بین خواهند رفت.

در کشور ما نیز برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی در جهت توسعه محصولات داخلی لازم است نظارت بیشتری بر خریدوفروش‌های مجازی انجام گیرد زیرا اکنون فرصت مناسبی برای اعتمادسازی برای رسیدن به هدف دولت الکترونیک و سند چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴ است.

/شبستان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول