تیک تاک برای ادامه فعالیت باید فروخته شود

مجازیست– دونالد ترامپ روز دوشنبه اعلام کرد شبکه اجتماعی پرطرفدار تیک تاک، متعلق به شرکت چینی بایت دنس (ByteDance)، برای اینکه بتواند در آمریکا به فعالیت خود ادامه دهد، باید پیش از پایان ماه سپتامبر فروخته شود.
رئیس جمهور آمریکا در برابر خبرنگاران گفت: «من یک تاریخ را حول و حوش ۱۵ سپتامبر تعیین کردم. از این تاریخ به بعد آن‌ها دیگر نمی‌توانند در آمریکا فعالیت کنند. تیک تاک روز ۱۵ سپتامبر تعطیل خواهد شد مگر اینکه مایکروسافت یا شرکت دیگری به توافق برسد و این شبکه اجتماعی را خریداری نماید».
در بحبوحه تنش‌های سیاسی و تجاری با چین، واشنگتن از ماه‌ها پیش تیک تاک را متهم می‌کند که از جانب سرویس اطللاعاتی چین مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شبکه اجتماعی هرگونه به اشتراک گذاشتن داده‌ها با پکن را قاطعانه رد کرده است.
رییس جمهور آمریکا جمعه شب گفته بود قصد دارد فعالیت تیک تاک را ممنوع کند و مخالف خرید آن توسط یک شرکت آمریکایی است. ولی روز یکشنبه با ساتیا نادلا، رئیس شرکت مایکروسافت، رایزنی کرد. این شرکت در حال مذاکره جهت خرید شاخه تیک تاک در آمریکاست. بعد از گفتگو با ترامپ، رییس مایکروسافت اعلام کرد به مذاکرات برای نیل به یک توافق تا روز ۱۵ سپتامبر ادامه خواهد داد.
شبکه اجتماعی تیک تاک مورد استفاده بسیاری از افراد ۱۵ تا ۲۵ ساله قرار دارد و دارای حدوداً یک میلیارد کاربر در جهان است. کاربران تیک تاک می‌توانند ویدئو‌های کوتاه با مضمون عموماً موسیقی و طنز تولید کرده و به اشتراک بگذارند.

/سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از  خبرگزاری فرانسه از واشنگتن/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول